Autojutud: mille üle tuleb maailma parimas ametis pead murda?

26.11.20 Autojutud: mille üle tuleb maailma parimas ametis pead murda?

Kuula:

Kirjeldus:
„Top Geari“ saadet vaadates võib kergesti tekkida tunne, et autoajakirjaniku amet on maailma parim. Töö ongi väga hea – eeldusel muidugi, et autod pakuvad huvi –, kuid omad tüütud aspektid ja raskused on sellelgi, selgub seekordsest „Autojuttudest“.
Näiteks: mida paganat lugejaile öelda, kui näppude vahelt on läbi käinud järjekordne klassi keskmike hulka kuuluv neljarattaline, millel pole suuri vigu ega voorusi? Selle ja paljude teiste autoajakirjandusega seotud tahkude üle arutlevad kaks peatoimetajat – Kristjan Sooper ajakirjast Autoleht ning Tarmo Tähepõld veebiportaalist Autogeenius. Neid küsitleb Äripäeva proovisõidulugusid kirjutav saatejuht Karl-Eduard Salumäe.

Möödas on ajad, mil autosid valiti naabrile näitamiseks

Möödas on ajad, mil autosid valiti naabrile näitamiseks

Kuula:

Kirjeldus:
Praegu tundub, et Eesti naine ja mees on muutunud palju ratsionaalseks ning autovalikul lähtutakse nii praktilisest vajadusest kui ka sõidumugavusest, tõdeb Coop Panga liisingu juht Martin Ilves

Mida tähendab Joe Bideni valimisvõit automaailma valguses?

61. Mida tähendab Joe Bideni valimisvõit automaailma valguses? by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Kuigi vaidlused, millal Joe Biden presidendiks saab, on alles käimas, on see juba üpris selge. Biden on ka välja käinud oma esimesed mõtted, kuidas USA-d reformida ning see muudab märkimisväärselt ka autotööstust.

Lisaks Bideni mõjule autotööstusele arutame BMW uut kopranäoga iX elektrimaasturit, mille turunduskampaania on kõvasti poleemikat tekitanud, sest BMW on otsustanud oma põhiklientuuril lihtsalt näo täis sõimata. Miks nii?

Škoda plaanib innovatsiooni turvavööde kinnituspesade osas ning fookus on LED-tuledel, mis peaks pesade leidmise ning ka nende kinnituse kontrollimise lihtsamaks tegema. Kas see on vajalik uuendus ning mis võiks olla selle kitsaskohad?

Proovisõiduautoks oli uus Toyota Yaris hübriid, mille tugevuseks on Toyota arendustöö, nõrkadeks kohtadeks aga suurus ja hind. Kas see on ostmist väärt ning kuidas see võrdluses konkurentidega hakkama saab?

Lõpetuseks räägime ELKE esindaja Raido Rosenfeldiga uuest 7-kohalisest Toyota Highlanderist ning tähistame ELKE sünnipäeva – just 17.11.2020 täitus firmal asutamisest 30 aastat.

Autojutud: ralli Ungarist Sierra Leonesse on meeles ka aastakümnete pärast

29.10.20 Autojutud: ralli Ungarist Sierra Leonesse on meeles ka aastakümnete pärast by Äripäeva raadio

Kuula:

Kirjeldus:
Raiko Ausmees ja Tormi Tamm olid kaks eestlast mitmekümnest, kes osalesid tänavuse aasta algul autoseiklusel, mida meenutavad oma sõnul ka 30 aasta pärast.

Maailma suurimaks amatöörralliks ning amatööride Pariis–Dakari kõrberalliks nimetatav sõit Budapest–Bamako algas – nagu nimi reedab – Ungarist, kuid ei lõppenud seekord Mali pealinnas Bamakos, vaid Sierra Leone pealinnas Freetownis. Veidi enam kui kahe nädala jooksul läbiti koos sõiduga Tallinnast Budapesti üle 11 000 kilomeetri.

Seekordses „Autojuttude“ saates meenutavad Tamm ja Ausmees, mis kõik tollel võistlusmomendiga retkel juhtus, alustades sellest, kuidas nad maailmakuulsa Monte Carlo kasiino parklas endale autos kohvi valmistasid, jätkates Sahara kõrbe läbimisega ning lõpetades looga sellest, kuidas Guineas jäi nende pärast üks inglise keele tund katki, sest mopeediga politsei viis õpetaja minema. Üks on selge: jutuainet jätkuks päris mitme saate jagu.

Kui ohtlik võistlus oli? Kui karmi maastikut kohati? Kas Toyota Land Cruiser, millega mehed sõitsid, oli hea valik või võinuks võtta midagi väiksemat ja nõtkemat? Kui kalliks selline seiklus läks? Kas midagi nõmedat oli kah? Seda kõike saab teada saadet kuulates. Küsimusi küsib Karl-Eduard Salumäe.

Prantslased said valmis vast kõige huvitavama automaksuga üldse

59. Prantslased said valmis vast kõige huvitavama automaksuga üldse by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojendus” vaatleb sel korral automaailma tõsiselt raputavaid ja potentsiaalselt muutvaid teemasid.

Esimese asjana vaatame kahe autotootja FCA ja PSA liitumist. Mis peidab end nende täheühendite taga ja mida see reaalselt tarbijatele tuua võiks? Arutame selle üle saates.

Lisaks vaatleme Ühendkuningriigi kava lubada isejuhtivad autod päriselt oma teedele. Arutelu selle üle toimub juba praegu ning ka reaalsed katsed võivad siinsamas olla. Mis oleks selle mõju? Milline võiks olla tulevik?

Prantslased otsustasid, et nad hakkavad trahvima raskete autode omanikke, eesmärgiks lõpetada linnamaasturite vohamine. Võtsime vaatluse alla mõned populaarsemad džiibilaadsed, et vaadata, kuidas nende hind maksude mõjul muutuks.

Proovisõiduautoks oli Renault Clio hübriidversioon e-Tech. Kui tavaline Clio sai meie saates kiita, siis kas e-Techi kõrgem hind ja hübriidajam õigustavad end piisavalt, et saame ka selle kohta ostusoovituse anda?

Nipinurga teema lähtub Uku Tampere hiljutisest seiklusest Eestist Saksamaa pealinna, kus ta ühe teise Eesti numbriga autoga hulk ajast kõrvu sõitis. Kuigi kaaslane oli koguaeg kiirem, jõudis ta siiski samal ajal kohale. Mis nõuandeid Uku kogemustega juhina andis ja mida me omalt poolt sellele lisame?

Auto esindusesse tagasi müümine: mida tuleks silmas pidada?

58. Auto esindusesse tagasi müümine: mida tuleks silmas pidada? by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduses” tuleb sel korral juttu Euroopa kõige odavamast elektriautost, milleks on juba lähikuudel müügile tulev Dacia Spring.

Lisaks võtame vaatluse alla kuulujutu, mis puudutab uusi Toyotasid. Täpsemalt räägitakse, et GR ehk sportlikumat tüüpi Toyotasid sünnib juurde ning mitu uut mudelit saavad ka GR-i kirjad külge. Kas need masinad võiks jõuda ka Euroopasse?

Kui juba jutt kiiremate autode peale läks, siis tuleb rääkida ka Alpine’i ja Renault omavahelistest suhetest. Nimelt hakkavad Renault’d nüüd liikuma kohati hoopis uue brändi alla. Miks ja mida see kaasa toob?

Proovisõiduautoks oli elektriline ja tagaveoline Honda e, mis ei jäta vast kedagi külmaks. Visuaalselt pöörab auto kindlasti päid nii fännidel kui ka vastastel, kuid mida arvata selle sõiduomadustest?

Lisaks räägime ELKE esindaja Raido Rosenfeldiga uuest Toyota Yarisest ja sellest, kuidas oleks kõige mõistlikum oma esindusesse tagasi müüa ja mida sel puhul silmas tuleks pidada?

Volkswagen Grupp hakkas ohverdama, esimene on Bugatti

56. Volkswagen Grupp hakkas ohverdama, esimene on Bugatti by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Sel korral vaatame “Istmesoojenduses” otsa vangerdustele, mis toimuvad Bugattiga. Volkswagen grupp mehkeldab Horvaatia elektriautotootjaga ning mängus on ka Porsche.

Räägime ka enda ühest lemmikust kuumpärast Hyundai I30N-ist, mis saab kerge värskenduskuuri. Tavapäraselt loomulikult keskendub see suuresti välisele ilmele, kuid muutusi on oodata ka sõidudünaamikas. Suurimaks kaotajaks võib seetõttu pidada 8. põlvkonna Golf GTI-d.

Räägime ka elektriautode toetusest, mille jagamisega alustatakse ilmselt juba oktoobrikuus. Tingimused on enam-vähem samad, mis muidu, kuid ometi tekib siin küsimus. Millise elektriauto valiks endale Veli, kui talle sarnased parameetrid oleks esitatud?

Proovisõiduautoks oli Citroen C3, millel on terve hulk veidrusi kuid samas ka hea hind. Tundub justkui auto praktilisele inimesele, aga samal ajal ka auto väga mittepraktilistele inimestele. Kumb pool autost peale võiks jääda?

Lõpetuseks võtame ette Londoni näite ja mõtleme korra, kas Tallinn peab teiste linnade ämbrid kõik ise läbi kolistama või on võimalik teiste vigadest ka õppida? Mõtiskluse aluseks on Uku Tampere kirjutis ning sellele laekunud tagasiside, mis Veli eriti tigedaks ajab.

Üks lihtne põhjus, miks sa veerandtühja kütusepaagiga sõita ei tohiks

46. Üks lihtne põhjus, miks sa veerandtühja kütusepaagiga sõita ei tohiks by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordne “Istmesoojendus” räägib nii autode turvaprobleemidest, uutest autodest, sellest, miks tühja kütusepaagiga sõita ei tohiks, kui ka automüügitrendidest.

Esiteks räägime Volvo turvaprobleemidest, täpsemalt sellest, kuidas turvavööprobleemide tõttu kutsutakse maailmas tagasi üle mitme miljoni auto. Seejuures on probleemist puudutatud autosid ka Eestis ning seda täiesti arvestataval määral.

Sinna sekka ka uue põlvkonna Volkswagen Golf R-ist. Kindlasti lööb uus R kuumpärade fännid mitmesse lehte, kuigi visuaalselt on sel võrreldes eelmise mudeliga nii mõnigi märkimisväärne lisandus. Ka jõunumbrid on väga vinged. Pilte uuest R-ist näed täpsemalt SIIT.

Eesti automüüginumbrid on taastumas ning ka müüdumate autode esikolmik on muutunud. Mõtiskleme, kas nüüd ongi see hetk, kus korealased oma võidukäiku hakkavad tegema, sest põhjust selleks justkui oleks. Lisaks – sel aastal on olnud üksikud automargid, mis on üllataval kombel eelmise aastaga võrreldes hoopis enam müünud. Markeerime ka need ära.

Proovisõiduautoks oli uus Seat Leon, mis võiks olla hea alternatiiv nendele inimestele, kellele uue põlvkonna Volkswagen Golf ei meeldi. Vähemalt FR-mudelina on tegemist hea asendusega teistele VW Grupi autodele, tehes odavamatele silmad ette kvaliteediga, pakkudes aga samas kallimatega võrreldes konkurentsivõimelist hinda.

Nipinurgas räägime sellest, miks ei ole mõistlik sõita tühja kütusepaagiga autoga. Probleem on elust enesest ja aitab sind säästa olukorrast, kus pead maksma hea hulga raha kütusepumba asendamise eest. Eriti on see konkreetne mure aktuaalne suvel – miks täpselt, selgitab Veli saates.

Selge pilt: nüüd on teada, mis on kvaliteetseim auto

45. Selge pilt: nüüd on teada, mis on kvaliteetseim auto by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” 45. osa võtab vaatluse alla ühe märgilise kvaliteediuuringu ja kõrvutab seda teise samasugusega. Nii saamegi lõpuks päris hea ülevaate, mis on hetkel uutest autodest kvaliteetseim automark.

Lisaks räägime jalgratturitest ühissõidukirajal – kas tegemist on hea lahendusega või pigem suure riski ja ohuga? Milline kogemus on teistes maailma riikides?

Üks huvitav auto on (loodetavasti) tulemas – Nikola Badger. See huvitav masin tuleb vähemalt kahes seades ning ka rahastamismudel on võrdlemisi innovatiivne. Jokkerina varrukas on veel asjaolu, et käed on loodud ühe saladusliku autotootjaga.

Proovisõiduautoks oli sel nädalal Kia XCeed PHEV, mis oma sõiduomadustelt erineb päris kõvasti oma pistikuta nõbust. Kuid mainimata ei saa jätta ka hinnalipikut, mis tegelikult tähendab, et kui tahta see osta, tuleb oma harjumused väga selgelt läbi mõelda.

Nipinurgas räägime juhiabidest ja sellest, milline võiks olla nende roll tõsiste liiklusõnnetuste puhul. Kas Laagna tee õnnetuse puhul oleks võinud juhiabid olukorda leevendada? Millisel määral?

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Uku Tampere.

Eestlaste lemmikumad automudelid

Eestlaste lemmikumad automudelid

Kuula:

Kirjeldus:
Millised on eestlaste lemmikumad automudelid ? Millises seisus on tänane autoturg ? Nendel teemadel arutavad Coop Panga Liisingu äriliinijuht Martin Ilves ja Škoda Laagri juhatuse liige Maario Orgla.
Saatejuht Jana Vainola.