Pakkumine õhus: kas tulevik võiks meile tuua vesinikul toimiva Lamborghini?

83. Pakkumine õhus: kas tulevik võiks meile tuua vesinikul toimiva Lamborghini?

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojendus” räägib sel korral huvitavate nimedega seotud valdusfirma soovist osta endale Lamborghini bränd. Miks? See on küsimus, mille vastus on juba hägusem.

Lisaks arutame esimese täiselektrilise Cupra üle, millel on oma sõsaratega väga palju ühist. Samas on sellel vähemalt üks funktsioon, mis tekitab rõõmu, kuid samal ajal ka kahtlustunnet tuleviku suhtes.

Räägime ka Baltimaades läbi viidud uuringust, millest selgus, et Eesti juhte häirivad pigem aeglaselt sõitjad kui kiirustajad. Kas seda võib pidada üllatuslikuks ja mida arvame meie? Seda kuula juba saatest.

Sisuturundussaade: Nissan Leafiga saab ilma laadimata sõita Tallinnast Riiga

18.05.21 Sisuturundussaade: Nissan Leafiga saab ilma laadimata sõita Tallinnast Riiga

Kuula:

Kirjeldus:
Saates purustame Nissani Baltikumi turundusjuhi Henri Daumiga mitmeid elektriautosid puudutavaid müüte. Räägime kui kaugele elektriautoga ilma laadimata sõita saab, kas auto käivitub talvel kergesti, kui kaua aku vastu peab ja milline on elektriauto järelmüügiväärtus.

Saadet juhib Hando Sinisalu.

Milline on ikkagi automaailma tulevik? Elekter, sisepõlemine või hoopis midagi muud?

81. Milline on ikkagi automaailma tulevik? Elekter, sisepõlemine või hoopis midagi muud?

Kuula:

Kirjeldus:
Viimased nädalad on olnud väga uudisterohked – Bolt alustas oma autorenditeenusega, näidati täiesti uut tüüpi võidusõiduautot ning avaldati uuringuid, mis näitavad, et elektriautoga elamine polegi lust ja lillepidu.

Kõik need teemad saavad selle nädala “Istmesoojenduses” luubi alla võetud ning lisaks vaatleme ka selle nädala proovisõiduautot Hyundai Kona N-Line’i.

Kõige tipuks saab kõikide uudiste valguses mõtiskletud selle üle, milline saab olema automaailma tulevik ning mida me ise ootaksime? Vastus on võrdlemisi üllatav, kuid huvitaval kombel ka konsensuslik.

Tark Elukeskkond. Elektriauto seadusemuudatus: liiga vähe täpsustusi ja liiga hilja

29.04.21 Tark Elukeskkond. Elektriauto seadusemuudatus: liiga vähe täpsustusi ja liiga hilja

Kuula:

Kirjeldus:
Saates “Tark elukeskkond” on peateemaks elektriautode laadimistaristu olukord hiljuti jõustunud ehituseadustiku valguses. Nimelt peab nüüd uute majade juurde paigaldama laadimispunkti ja juhtmetaristu.

Seadusemuudatus on ekspertide sõnul küll tervitatav kuid on jõustunud liiga hilja ja võib detailide vähesuse tõttu tähedada seda, et lähitulevikus peab kinnisvara haldaja mitmeid ümberkorraldusi tegema.

Stuudios arutlevad neil teemadel ABB tootejuht Urmas Laine ja WEG Eesti turundusjuht Jüri Luud. Telefonitsi kommenteerivad lühidalt ka Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi keskkonnasäästliku ehituse valdkonnajuht Erkki Seinre ning autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu tegevjuht Arno Sillat.

Saate teises pooles räägime koos ABB tootejuhi Ivar Rätsepaga ökodisaini määrusest, mis hakkab peagi kehtima Euroopa Liidu elektrimootoritele ja sagedusmuunduritele.

Saate viimases osas teeme juttu robotiseerimise olukorrast Eesti tööstuses koos Äripäeva tööstusuudiste teemaveebi juhi Harro Puusillaga. Saadet juhib Gregor Alaküla.
Foto: Reinhard Wiesner/Scanpix

Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz EQV

Kuula:

Kirjeldus:
See ülimalt äge 0 cm3 ehk 100% elektriline, esiveoline pirakas buss oli minu kätes terve nädalavahetuse – Mõnus!. EQV-d on nii pikka kui ka ülipika sõidukipikkusena võimalik tellida 5140 mm / 5370 mm, max võimsus 150 KW (204 hj) ning ruumi jagub seal kuni 8-inimesele. Mine ja kuula minu sõidukogemust. Käisime temaga lausa karjääris ja nautisime nii tormi kui ka ilusat ilma. Sõidumüra68 dB(A). Elektrienergia kulu – 263.2 Wh/100km. V-klass = suurepärane sõidumugavus, turvaliselt teel, tippklass nagu Mercedes-Benz ikka!
Kiirlaadimisjaamaga tankla Tartus – Reinul ei andnud rahu ja ta leidis selle pamparampampampaaaaa…Aardla Olerex!
www.mercedes-benz.ee
Foto: Rein Leib Photography

Kolm õppetundi põleva Tesla kaasusest

80. Kolm õppetundi põleva Tesla kaasusest

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordne “Istmesoojendus” räägib mitmest autodega seotud probleemist. Esiteks võtame vaatluse alla USA-s teelt välja süttinud ja ohjeldamatult põlenud Tesla, teiseks ülemaailmse kiibidefitsiidi ja selle mõju autotööstusele.

Räägime ka uutest autodest – vihjamisi Volkswageni uuest sportlikust elektriautost ning selle nädala proovisõiduautost Hyundai Santa Fest. Saame viimast võrrelda tema sõsarmudeliga ning hinnata, kumb jäi peale.

Nädala automõtte rubriigis mõtiskleb Veli kileviinerite ja selle üle, kuidas me saaksime liikluses eksisteerida nii, et iga tüüpi liiklejad teedele sõbralikult ära mahuksid.

Sõida säästlikult ja teeni krüptoraha

77. Sõida säästlikult ja teeni krüptoraha by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Sel korral räägime USA Voltswageni uudisest, mis nagu praeguseks on selgunud, oli varajane aprillinali, nagu ka saates spekuleeritud sai. Ometigi on sel uudisel mitmeid tahke, mis siiski kehtivad.

Räägime kõrvale ka Kia uuest elektriautost, mis tuleb ka väga kõva GT mudelina. Kia Stinger oli ju tähelepanuväärne automudel, kas uus GT elektrikas toob ka samasuguse kultusmudeli?

Uudiseid tuleb ka auto ja krüptovaluuta maailmast. Fiat hakkab säästliku sõitmise eest elektriautodega jagama KiriCoini nimelist krüptomünti. Seda saab omakorda kasutada kõiksugu teenuste ostmiseks. Kui palju tuleb aastas rahulikult sõita, et midagi päriselt võita?

Proovisõiduautoks oli Mercedes-Benz S-klass, mis on mitte väga ootamatult uskumatu luksuslikkusega auto. Kus mujal on võimalik kogeda SPA-laadseid hoolitsusi ning sellist mugavust? Kas tal üldse probleeme on?

Nädala automõttena räägime vanematest autojuhtidest ning sellest, kas nende sõitmist tuleks ja peaks piirama või mitte. Mõte on inspireeritud Ühendkuningriigis toimuvatest aruteludest.

Euro 7 standard on tulemas – mida see endast kujutab?

74. Euro 7 standard on tulemas – mida see endast kujutab? by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojendus” räägib sel korral Euro 7 standardist, ehk järgmisest autostandardist, mis Euroopat ootamas on. Nagu juba tavapäraseks on saanud, siis sisepõlemismootori fännidele uudised just head ei kuuluta ning oodata võib olla ka väga ootamatuid süsteeme.

Lisaks räägime paaril teemal, mida varasemalt juba puudutatud on – VW uus elektriauto, mida on oodata 2026 ning mis peaks kõikidel kriitikutel lõuad põrandani kukutama ja Rimaci, Porsche ja Bugatti omavahelistest mahhinatsioonidest.

Proovisõiduautoks oli Jaguar F-Pace, milles on ehtinglaslikku konservatiivsust, kuid samal ajal ka terve hulk potentsiaali. Meeldis palju, kuid oli ka üht-teist, mis ei meeldinud.

Lõpetuseks räägime pisut erinevatest talvistest ilmastikuoludest, jäävihmast ja sellest, kuidas see meid endi ja kaasliiklejate suhtes tundma pani.

Põhjalik USA autouuring kinnitab nii mõnegi müüdi

73. Põhjalik USA autouuring kinnitab nii mõnegi müüdi by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordses “Istmesoojenduses” räägime USA Consumer Reportsi autode vastupidavuse raportist, mis kinnitab nii mõnegi müüdi, kuid toob ka tõsiseid üllatusi.

Lisaks vaatleme Cupra veidraid tegusid ja lubadusi ning räägime ülisoodsast Hiina elektriautost, mis lätlaste abiga varsti ka Euroopasse peaks jõudma.

Nädala proovisõiduauto oli Citroen C4, mis küll ülemäära millegagi ei üllata, kuid tundub, et oma turg on leitud. Nimelt sai auto hiljuti Euroopa Aasta Auto valimisel finalistide sekka.

Lõpetuseks teemegi kokkuvõtte just ülalmainitud võistluselt ning vaatame, kes võitis sel korral esikoha.

Kiirusepiirang: kas inimesele või loomale?

72. Kiirusepiirang: kas inimesele või loomale? by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordne “Istmesoojendus” vaatleb kiiruspiiranguid puudutavat uuringut. Arutleme selles valguses selle üle, kuidas viimase viie aasta jooksul kiirustesse suhtumine Eestis muutunud on.

Lisaks toome välja kaks uut langenut elektriautode tootmise rindel. Jah, kaks uut suurt autotootjat on taas lubanud, et lähema kümne aasta jooksul jääb nende müügisaalidesse ainult elektriauto.

Võtame vaatluse alla ka Euroopa ja Eesti autoturu muutuse. Kuidas koroonaviirus mõjunud on ja mida võiks tuua lähikuud? Kuidas on muutunud Eestis müüdavad brändid?

Proovisõiduautoks oli Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Facelift. Osalise elektriajamiga elukas, mis on küll praktilisem kui keskmine Porsche, aga milline on sõidukogemus?

Nädala automõte puudutab autobrändide nimesid. Viimasel ajal on uueks trendiks, et kirjutame kõik brändid AINULT SUURTÄHTEDEGA. Miks see rumalus on? Seda arutame saates.