Cleantech: kas juba sel aastal saab äpist tellida kaugjuhitavat autot?

11.05.21 Cleantech: kas juba sel aastal saab äpist tellida kaugjuhitavat autot?

Kuula:

Kirjeldus:
Rohetehnoloogia ja keskkonnainnovatsioonisaates Cleantech räägime seekord elektriautodest.

Kas elektriautod on meie liikumise tulevik või tegelikult juba olevik? Mis vahe on sõidujagamisel ja sõidukijagamisel ja kas isiklikku autot on meil varsti üldse enam vaja? Millal hakkavad ringi sõitma kaugjuhitavad elektriautod, mida saab endale ukse ette tellida ja miks see hea on?

Kõik need küsimused ja veel muudki saavad saates vastuse. Külas on Eleport OÜ tegevjuht Raul Potisepp ja Enn Laansoo jr. ELMO rendist. Saatejuht on Mart Valner.

Saadet toetavad Sunly OÜ ja MTÜ Cleantech ForEst.

Energiatund: hüvasti, nafta-ajastu, ehk koroona kiirendas rohepööret

09.12.20 Energiatund: hüvasti, nafta-ajastu, ehk koroona kiirendas rohepööret

Kuula:

Kirjeldus:
Võtame saates kokku olulised märksõnad ja teemad, mis lõppevat ja algavat aastat energiavaldkonnas iseloomustavad.

Juttu tuleb sellest, kuidas koroonakriis ja selle järelmid tõid nafta tarbimise tipu aastaid varasemaks, kuidas taastuvenergia tootmine sai tänavu kiirema hoo sisse, rääkime kütusehindadest ja nende väljavaadetest, kiidame ja laidame riikliku energiafirma Eesti Energia tegevust.

Saates saavad sõna Luminori peaökonomist Tõnu Palm, Alexela juhatuse liige Alan Vaht, Eesti Taastuvenergia Koja juht Mihkel Annus ja elektriautode laadimisvõrku rajava Eleporti juht Raul Potisepp.

Saate pani kokku Rivo Sarapik.

Foto: Christian Hartmann, Scanpix/Reuters

Energiatund: veel üks äri, millest riik võiks kiiresti lahkuda

24.06.20 Energiatund: veel üks äri, millest riik võiks kiiresti lahkuda

Kuula:

Kirjeldus:
Teeme saates juttu veel ühest ärist, millest riik võiks lahkuda. Nimelt elektriautode laadimistaristust, mille rajamisega sööstis Eesti aastaid tagasi maailmakaardile.

Toona riigi eestvedamisel rajatud ELMO laadimisvõrk müüdi eelmisel aastal riigifirmale Elektrilevi, kes peab selle peagi taas müügile panema. Miks peaks riik laadimisvõrgu ärist väljuma ja kuidas võrgustik taas ahvatlevalt oksjonile panna, sellest juttu teemegi.

Saates on külas Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi energiaturgude valdkonnajuht Rein Vaks, laadimistaristut rajava ettevõtte Eleport juht Raul Potisepp ja Alexela juahtuse liige Alan Vaht.

Saatejuht on Rivo Sarapik.

Tahate +10 probleemist lahti saada? Tegelege mõttetute piirangutega!

30. Tahate +10 probleemist lahti saada? Tegelege mõttetute piirangutega! by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordses “Istmesoojenduse” osas võtame vaatluse alla PPA viiepunktilise plaani, mida Eesti liikluses parandada tahakse. Kuigi üldjoontes on kõik õige, on siiski üks probleem, mida me näeme – mõttetud kiiruspiirangud.

Lisaks räägime ka suurperede autotoetusest, mis on hetkel küll väga segane, ent siiski tänuväärne algatus. Mis masinaga suurpered end aga mõnusalt võiksid tunda?

Samuti vaatleme elektriautode laadimiskohtade direktiivi, mis nõuab, et 2025. aastast hakataks rajatama elektriautode laadimiskohti väga erinevatesse kohtadesse. Kas Eleport ja Enefit Volt juba lahendavad selle probleemi?

Meie saate toetaja ELKE esindaja Raido Rosenfeld on meil samuti külas ja räägib uuest Toyota kaubikust, millele võib rakendust leida mitmes valdkonnas. Lisaks on tal üks väga positiivne uudis, mis puudutab Toyota garantiitingimusi.

Nipinurgas räägime uue auto mootori sissesõitmisest. Kas kõik mootorid on ühe vitsaga löödud või tasub vaadata iga juhtumit eraldi? Ja kuidas veel käituda eriliste mootoritega?