Imeline Teadus

19.01.21 Imeline Teadus

Kuula:

Kirjeldus:
Uue aasta esimeses Imelise Teaduse saates liigume põranda alla ja Kuu peale. Põrandaaluse nurga pealt tuleb juttu aasta loomast, kelleks on tänavu valitud rott – elukas, kellega ehk majapidajail ajalooliselt kõige soojemad suhted ei ole. Kuidas käib kahe Eestis elava rotiliigi käpp ja miks just rotte tähtsustatakse, sellest räägib terioloog Uudo Timm.
Kuu peale peaksid mõne aasta pärast jõudma Eestis valmistatud kaamerad. NASA on seadnud oma uue kosmoseprogrammi Artemis eesmärgiks üle poole sajandi inimese jälle meie kaaslase pinnale viimise. ESTCube-i projektist välja kasvanud Eesti firma Crystalspace on saanud võimaluse programmis kaasa lüüa ja valmistab kaamerad, mida NASA hakkab kasutama Kuul pinnaseproove võtva robotkäe “silmadena”. Kuu- ja kaamerateemadel räägime Crystalspace asutaja Jaan Viruga.

Saatejuht on ajakirja Imeline Teadus toimetaja Madis Aesma.

Hendrik Ehrpaisiga kosmosest, ESTCubest ja eesmärkidest

Hendrik Ehrpaisiga kosmosest, ESTCubest ja eesmärkidest

Kuula:

Kirjeldus:
Meie tänane külaline on Hendrik Ehrpais, praegune ESTCube-2 tudengisatelliidi tehniline juht. Tohutute kogemustega ESTCube esimesest projektist, veab Hendrik juba mõtteid, kuidas ESTCube 3 võiks muuta inimkonna ettekujutust kosmosetransiidist. Tänases podcastist räägime Hendrikuga järgmistel teemadel:
* Mis eristab kosmoseprobleeme meie igapäevastest tehnilistest probleemidest?
* Mis teeb päikesepurjed erilisteks?
* Kuidas toimib kosmoseprogramm väikeses riigis nagu Eesti?
* Miks täna on plaanide elluviimiseks parem kui homme?
* Kuidas defineerida igapäevaseid tegevusi läbi pikaajaliste unistuste ja eesmärkide?

Podcast on lindistatud 1. jaanuaril Tallinnas.

Brändi loomine ja EV100 Turundusidee: Estcube 2

Brändi loomine ja EV100 Turundusidee: Estcube 2

Kuula:

Kirjeldus:
Täna on stuudios Tarmo Tali Lehe Pruulikojast, kellega räägime käsitöö õlle brändi loomise kogemusest.

Kuidas teie käsitööõllede valmistamise lugu alguse sai?
Kuidas valisite brändi nime? Kuidas jõudsite otsuseni, millel teie brändi väärtused põhinevad?
Missuguseid trende jälgisite?
Kuidas jõudsite toote, hinna ja pakendi otsusteni?
Missugused olid kommunikatsiooni otsused?
Mis töötas? Mille pidite ümber mõtlema?
Kui peaksite täna uuesti alustama, siis mida teeksite teisiti?
Saatelõigu pikkus 36.45