Ekspert eetris: Kai Pata: “Inimese kestlikkus?”

Ekspert eetris: Kai Pata: “Inimese kestlikkus?”

Kuula:

Kirjeldus:
Kuidas mõtestada kestlikku üleminekut hariduses – arutame küsimust bioloogi, õpetaja ja digitehnoloogiate instituudi haridustehnoloogia dotsendi Kai Pataga.

Saatejuht on Katrin Saks.

Nutikas looduslähedane elu Räpina Aianduskoolis

Innovaatika” #8: Nutikas looduslähedane elu Räpina Aianduskoolis by Innovaatika

Kuula:

Kirjeldus:
Kätte on jõudnud kutse- ja kõrgkoolide sisseastusmiskatsete ja eksamite aeg, mis määrab nii mõnegi noore inimese saatuse kogu ülejäänud eluks. Vaja on teha õige, õigustatud ja mis peamine – meelepärane – valik, millega hakata oma elu sisustama. Sisseastumiskatsed toimuvad ka Räpina Aianduskoolis.

Selleks puhuks on “Innovaatika” saates külas kaks selle kooli inimest – Räpina Aianduskooli direktor Kalle Toom ja kooli pedagoog-metoodik, haridustehnoloog Katrin Uurman. Püüamegi koos selgitada kuulajatele, miks on Räpinas paiknev kool innovaatiline, tehnoloogiat integreeriv ja moodne, seda aga nii traditsioonilistes valdkondades kui aiandus, maastikuehitus, floristika, keskkonnakaitse või tekstiilkäsitöö.

“Populaarseim eriala muutub meil Räpinas peaaegu igal aastal. On olnud maastikuehituse aastad, aianduse aastad, floristi aastad, isegi tekstiilkäsitöö aastad. Ainult keskkonnakaitse aastat pole mõnda aega meil olnud. Need viis on ka need erialad, mida Räpinas igal aastal õppida saab, erinevaid õppekavu on loomulikult rohkem. Meil on selline kool, kuhu saab astuda nii otse põhikoolist, samuti keskkooli järel aga ka palju hiljem, siis kui elus on saanud selgeks, mida tegelikult teha tahetakse. Meil on koolis õppinud ka 80-aastaseid, täna on kõige vanem õppur kuuekümnendates,” mainib kooli direktor.

Toom lisab, et paljuski ongi nende kooli erialad sellised, kuhu tulevad kas tõelised fännid või siis need, kellel muu haridus omandatud. Aga teisalt on ka palju neid, kes peale Räpina Aianduskooli lõpetamist lähevad ülikooli edasi õppima. Näitena toob direktor siin maastikuehitaja eriala, mida saab jätkata ülikoolis maastikuarhitektuuri õppima minnes.

Räpina maastikuehituse eriala on kõrgel tasemel, siit on paljud jõudnud laia maailma oma erialal töötama. Lisaks on maastikuehituse õpilased olnud rahvusvahelistel võistlustel edukad, kes on tulnud maailmameistrivõistlustel kolmandaks. Edukad on ka aednikud, kes on nii Hortolympics’il kui Euroopa nooraednike meistrivõistlustel olnud parimad.

“Aianduse tulemused on ju meie oma toit ja meie igapäevane elukeskkond, olgu siis kodus või linnapildis. Aedniku haridusega on võimalik jõuda kaugele – väga heaks erialaspetsialistiks, kes jagab televisiooni aiasaadetes nõu või teadlaseks, ettevõtjaks. Kõige – nii toidu kui muude taimedes, puude – kasvatamine on ju ääretult põnev,” räägib Uurman.

Räpina Aianduskooli tunnuslauseks on „Nutikas looduslähedane elu”. Nutikas nii loodusega koos talitamise, tema kujundamise kui oma erialades IT ja muu tehnoloogia võimaluste ära kasutamises. Looduslähedane, sest koolitöö käib enamasti õues viibides ja kooliümbruse metsades, maastikel, kasvuhoonetes erialasid õppides. Lisaks on kool ilus ja asub looduslikult kaunis kohas, tegemist on ju ikkagi kunagise mõisakooliga.

“Nutikust on koolis küllaga, olgu selleks siis meie oma pedagoogide oskus oma eriala edasi anda, kuid ka puhtalt tehnoloogilises mõttes. Räägime siin nii meie külvirobotitest, mida õpilased saavad ise programmeerida ja katsetada kui kihilistest taimekasvuaedadest, mis õpetavad seda, kuidas väga väikesel pinnal ja mitte üldse taimekasvatuseks mõeldud asukohtades taimi edukalt kasvatada. Me oleme loomulikult enamus ajast õppetööd tegemas õues, kus ju hakkab olema ka õpilaste tulevane töökoht. Meie kool on väga praktiline, toas istumist üldiselt ei ole,” räägib Toom.

Räpina Aianduskooli on võimalik sisseastumiseks avaldus teha kuni 1. juulini. Kooli tuleb saata avaldus ja haridust tõendavad dokumendid. Avalduse võib kooli saata ka läbi SAISi. Juunis on loodetavasti juba võimalus ka dokumendid ise Räpinasse kohale tuua ja koolis ringi vaadata. Uus kooliaasta algab aianduskoolis 24. augustil. Lisainformatsiooni saab kooli kodulehelt: www.aianduskool.ee

Teadus- ja hariduspodcast’i “Innovaatika” juhtis ajakirjanik Martin Hanson.

Küsimuste, kommentaaride ja parandustega palume pöörduda toimetuse poole kirja teel, kirjutades aadressile innovaatika@ekspressmeedia.ee.

Haridustehnoloog distantsõppest, Triinu Pääsik

#73 Haridustehnoloog distantsõppest, Triinu Pääsik

Kuula:

Kirjeldus:
Klassiõpetajad Karin Tõevere ja Signe Varendi õpivad koos taskuhäälingu loomist.

Saade on salvestatud 11.05.2020

Karin elab Belgias ja Signe on lapsega kodune. Riigis on koroonaviiruse tõttu juba teist kuud eriolukord: inimesed elavad isolatsioonis ning õpilased on kodusel distantsõppel. Huvi hariduselus toimuva ja inspireerivate inimestega kohtumiseks on aga endine. Võtsime appi videokonverentside tegemise keskkonna Zoom ning kutsusime taskuhäälingusse (virtuaalselt) külla Triinu Pääsiku.

Triinu nimetab end õppimise ja haridusarenduse entusiastiks. Ta on pikaajalise kogemusega Tallinna Rahumäe Põhikooli haridustehnoloog ning arvutiõpetaja. Õpib hetkel Tartu Ülikoolis haridusinnovatsiooni, on hariduse kõneisik ning sotsiaalmeedia kogukondade käivitaja: õpi õpetajaks, koduõpe tehnoloogia abil ja kodune distantsõpe. Räägime Triinu distantsõppe kogemusest ning ennustame ja unistame tuleviku hariduselust.

00:45 Triinu Pääsiku tutvustus
03:18 Tallinna Rahumäe Põhikooli distantsõppe algus
05:50 muutused Triinu töös distantsõppe ajal
08:53 õpilaste ja lapsevanemate toetamine
12:05 õpetajate toetamine
13:59 Triinu loodud abistavad keskkonnad sotsiaalmeedias
16:32 välklahendused eriolukorraks
21:18 soovitused erinevate rollidega toimetulekuks
24:38 muutused õpilaste käitumises
27:20 distantsõppe õppetunnid, hariduselu tulevikus
30:50 Triinu unistuse kool
36:42 koduõppel olevate laste arvu kasv
38:25 raamatusoovitused

Triinu Pääsik
Facebook https://www.facebook.com/triinupaasik

Facebookis käivitatud kogukonnad:
“Koduõpe tehnoloogia abil” https://bit.ly/2zNPd7G
“Kodune distantsõpe” https://bit.ly/2ZgVZNT
“Õpi õpetajaks” https://bit.ly/3g5yH3p

raamatusoovitused:
1. Peter Gray “Vabadus õppida”
2. Carol S. Dweck “Mõtteviis. Uutmoodi psühholoogia edu saavutamiseks”
3. Simon Sinek “Leia oma MIKS”
4. John Whitmore “Tulemuslikkuse treenimine”

“Õpime koos”
YouTube http://bit.ly/2Sn8GU7
Apple Podcasts https://apple.co/2lHsXoY
Google Podcasts https://bit.ly/2WJS4ri
Instagram www.instagram.com/opimekoos
Facebook www.facebook.com/opimekoos
Twitter https://twitter.com/opimekoos

Kui soovid taskuhäälingut “Õpime koos” toetada, siis täname sind annetuse eest MTÜ Tartu Loomemaja arveldusarve kontole EE437700771002831014

Saates “Õpime koos” esitatud seisukohad ei pruugi ühtida Tartu Veeriku Kooli ega Tartu Forseliuse Kooli seisukohtadega.

eTwinning, Mari Tõnisson

#67 eTwinning, Mari Tõnisson by Õpime koos

Kuula:

Kirjeldus:
Klassiõpetajad Karin Tõevere ja Signe Varendi õpivad koos taskuhäälingu loomist.

Täna räägime Mari Tõnissoniga eTwinningust. Mari on Tartu Hiie Kooli informaatikaõpetaja ja haridustehnoloog, HITSA koolitaja, programmi eTwinningu kogenud ekspert ja koolitaja ning OÜ Koolitee juhataja ja koolitaja. eTwinning on Euroopa koolide virtuaalne kogukond koolitöötajatele suhtlemiseks, koostöö tegemiseks ja projektide loomiseks. Kogukond käivitati 2005. aastal Euroopa Komisjoni e-õppe programmi raames ning alates 2014. aastast on kindel osa Erasmus+ ist, ELi hariduse, koolituse, noorte ja spordiga tegelevast programmist. Järgmine HITSA korraldatud eTwinningu koolitus algajatele toimub 20.03–21.03.2020 Pärnus.

00:30 Mis on eTwinning
03:01 eTwinningu töökeel ja saamislugu
06:33 Mari esimene projekt
10:15 Põhjused eTwinninguga tegelemiseks
12:00 Aruandlus ja tähtajad
14:00 Koolitused
18:10 Populaarsus
19:51 Mida on vaja alustamiseks
25:03 Projektide avalikustamine ja tunnustamine
28:33 Kvaliteedimärk
30:34 Näiteid projektidest
33:59 eTwinning ja IKT
38:07 Haridustehnoloogide ja informaatikaõpetajate valmisolek
38:51 eTwinning ja ettevõtlikkus
42:00 Teismeliste ja õpilaste kaasatus
45:24 Soovitused näpunäited algajale
50:01 Turvalisus
52:12 Digipädevuste arendamine
54:09 Projektidega tutvumine
55:38 Projektijuhtimine
57:40 Mida mitte teha
1:00:28 eTwinning ja kriitika
1:01:48 Näide teismeliste matemaatika projektist
1:06:58 Karini ja Signe kokkuvõte

eTwinning
Etwinning.net

HITSA eTwinningu koolitused
https://www.hitsa.ee/ikt-hariduses/koolitused/etwinningu-koolitused

Mari Tõnisson
http://maritonisson.weebly.com/

“Õpime koos”
Instagram www.instagram.com/opimekoos
Facebook www.facebook.com/opimekoos
YouTube http://bit.ly/2Sn8GU7
Apple Podcasts https://apple.co/2lHsXoY

Kui soovid taskuhäälingut “Õpime koos” toetada, siis täname sind annetuse eest MTÜ Tartu Loomemaja arveldusarve kontole EE437700771002831014

Saates “Õpime koos” esitatud seisukohad ei pruugi ühtida Tartu Veeriku Kooli ega Tartu Forseliuse Kooli seisukohtadega.

Rääma haridustehnoloog, Mart Kimmel

#50 Rääma haridustehnoloog, Mart Kimmel

Kuula:

Kirjeldus:
Klassiõpetajad Karin Tõevere ja Signe Varendi õpivad koos taskuhäälingu loomist.

Suvi läheneb ja meie vaatame, mis toimub Eestimaa suvepealinnas ehk nutiinimeste digilinnas Pärnus. Meie külaliseks on Mart Kimmel, mees nagu orkester, kes töötab Pärnu Rääma Põhikoolis haridustehnoloogina.

Pärnu Rääma Põhikool https://raama.ee/
Nutirääma http://nutiraama.weebly.com/

“Õpime koos”
Instagram https://www.instagram.com/opimekoos
Facebook https://www.facebook.com/opimekoos
YouTube https://bit.ly/2Xl4cNr

Kui soovid taskuhäälingut “Õpime koos” toetada, siis täname sind annetuse eest MTÜ Tartu Loomemaja arveldusarve kontole EE437700771002831014

Saates “Õpime koos” esitatud seisukohad ei pruugi ühtida Tartu Veeriku Kooli ega Tartu Forseliuse Kooli seisukohtadega.