Eestis soovitakse kokku panna erilist edetabelit, kuid väljakutseid on palju

KIIRENDI | Eestis soovitakse kokku panna erilist edetabelit, kuid väljakutseid on palju

Kuula:

Kirjeldus:
Räägime Illar Kaasiku (Prudentia) ja Sten Tamkiviga (Asutajate Selts) sellest, kuidas määrata tehnoloogiaettevõtte väärtust. Millised on peamised väljakutsed? Eestis soovitakse nimelt esimest korda reastada väärtustlikumad idud ja kasvuettevõtted.

Kuidas jõuda IT-d ja finantsteadusi kombineerides suurte tegudeni?

Kuidas jõuda IT-d ja finantsteadusi kombineerides suurte tegudeni?

Kuula:

Kirjeldus:
Tallinna Tehnikaülikooli (TalTech) podcast’i seekordses saates rääkis endine Wise insener ning idufirma Producement üks asutajatest Erko Risthein oma tudengiajast Tehnikaülikoolis, reaalainete olulisusest ning läbi enda idufirma võimalikult suure väärtuse loomisest.

Triniti eetris: Ajujahi 10 parimat ideed ehk kellest saab järgmine Bolt või Click & Grow?

31.03.21 Triniti eetris: Ajujahi 10 parimat ideed ehk kellest saab järgmine Bolt või Click & Grow?

Kuula:

Kirjeldus:
Bolt, Click&Grow, GoWorkaBit, Bikeep – need ja paljud teised tuntud ettevõtted on Eesti suurima äriideede konkursi ja kiirendi Ajujaht vilistlased. Taas on ka alanud uus hooaeg, kus on jõutud 10 parema meeskonnani.

Miks pääses parimate sekka idufirma Mentornaut? Või Migrevention? Milline on RAIKU konkurentsieelis? Mis idufirmadega üleüldse tegu on?

Sellest ja paljust muust räägime Civitta Eesti innovatsiooni valdkonna juhi ja Ajujahi tiimijuhi Harri Tallinnaga ning Triniti advokaadi Peeter P. Mõtskülaga. Samuti kuuleb saates olulisi soovitusi, kuidas võiksid äriideed jääda ka ellu pärast konkurssi ning veelgi enam, väljuksid sealt võidukalt, mitte ei vajuks hiljem unustusse. Saadet juhib Priit Pokk.

Saadet toetab advokaadibüroo Triniti.

Foto: Johan-Paul Hion

Kas Rendin paneb ka vanamoodsad investorid nutinuppu kasvatama?

#26 | Kas Rendin paneb ka vanamoodsad investorid nutinuppu kasvatama? by Kinnisvarajutud | Kinnisvarajutud

Kuula:

Kirjeldus:
Podcast “Kinnisvarajutud” võtab luubi alla Eesti kinnisvaraturu ning üritab erinevad teemad sügavuti lahti võtta. Eesmärk on rääkida kinnisvarast kui varaklassist (väike)investori vaatenurgast ning olla valdkonnast huvitatutele abimeheks ja meelelahutuseks.

Saatejuhid on mikroinvestor ja kinnisvarahuviline Siim Semiskar ja kinnisvaramaakler ning 1Estate Kinnisvara juhatuse liige Algis Liblik.

Kuulajad saavad kaasa rääkida, küsimusi küsida või saate kohta tagasisidet anda Facebooki grupis Kinnisvarajutud.

Toeta meie tegemisi Patreonis: https://www.patreon.com/kinnisvarajutud

NB! Toetajatele pakume kuulamiseks boonusepisoode ja muud lisamaterjali.

OSA #26

“Kinnisvarajutud” podcasti 26. osas naaseme uuesti külaliste formaadi juurde ning räägime ühest Eesti idufirmast, mis on võtnud eesmärgiks ühtlustada ja korda teha Eesti ja paljude teiste riikide üüriäri. Räägime ettevõttest Rendin, keda esindab saates kaasasutaja Maiko Saluorg.

Kui Algis on maaklerina kümneid ja kümneid kordi Rendini teenust kasutanud, siis “dinosaurus” Siim pole nii kaugele veel jõudnud. Saates räägime, miks nii investorid kui ka üürilevõtjad võiksid Rendini teenuses enda jaoks lisaväärtust ning täiendavat garantiid näha.

Vastatud saavad muuhulgas need küsimused:

* Mis probleemi Rendin täna kinnisvarasektoris lahendab?
* Kust tekkis mõte sellise teenusega turule tulla?
* Miks peaks üürikorteri omanik sõlmima oma üürilepingu läbi Rendin platvormi?
* Kui mõni Kinnisvarajuttude kuulaja soovib hakata teie teenust kasutama, mis oleks esimesed sammud?
* Teie platvormi kaudu saab hetkel sõlmida ainult tähtajatuid lepinguid. Miks nii?
* Kas teie poolt pakutav kindlustus katab ka lemmikloomade poolt tekitatud kahju või peaks ikkagi üürnikul eraldi lemmiklooma kindlustus tehtud olema?
* Kui palju Rendin teenust praeguseks Eestis kasutatakse?
* Miks Sa arvad, miks see number just selline (nii väike/nii suur) on?
* Olete väga palju rõhku pannud oma äpi arendamisele, aga näiteks mina maaklerina eelistan selliseid asju teha arvuti taga. Täna veebiliides veel nii hea ei ole – kas see jääbki nii või plaanite ka selle osa järele aidata?
* Praegune Rendin.co veebiliides on natuke vilets – sisselogimine raskendatud näiteks Safariga, kasutamine ka natuke ebamugav. Kas ja millal ka veebiliidese natuke paremini kasutatavamaks teete? Kõike äppi kaudu teha on natuke ebamugav. Lisaks, kas ja millal on lootust ka kv.ee ja city24.ee liideste osas?
* Kuidas kiirelt (ühe-kahe lausega) üürnikule selgitada, mis on Rendin ja miks seda eelistada tasub?
* Saan oma esimese üürikorteri kohe-kohe arendajalt kätte ning olen ammu mõelnud, kas saan Rendin teenuseid kasutada. Kuna korter on ostetud eluasemelaenuga ja kasutatud on ka Kredexi käendust, siis pean esialgu (kuni Kredexi käenduse summa ulatuses on pangale laenu tagasi makstud ehk umbes 2,5 aastat) üürimaksete tasumise ilmselt sularahas korraldama. Kas saan siiski Rendin platvormi kasutada lepingu sõlmimiseks? Ja kas on mingit olulist erinevust, kas sõlmida leping seejuures eraisikuna või peaksin seda tegema ettevõtte alt?
* Kuna Rendin tõenäoliselt kogub andmeid selle kohta, siis oleks huvitav teada, kui suure protsendiga neist, kes annavad positiivse taustakontrolli tulemuse, tekivad hiljem siiski makseraskused jm probleemid?
* Ma olen see skeptik (üürileandja). Kui ma küsin üürnikult 500-800 eurot tagatisraha ja ta suudab seda ühes osas maksta, lisaks maksta veel üürimakse ette, siis minu jaoks see näitab, et isik on suutnud ka raha kõrvale panna ja ei ela palgapäevast palgapäevani. Miks ma peaks üürnikule pakkuma võimalust tagatisrahata üürida?
* Millest erineb Rendini taustakontroll n-ö omaniku poolt tehtud kontrollist? Eeldan, et kasutatakse avalike andmeid ka credit infot jms?
* Kas taustakontroll hõlmab ka kohtulahendite registrit? Või krediidiinfos on juba kohtulahendid ära näidatud?
* Kuidas on üles ehitatud teie ärimudel?

MEETFRANK.   Mikko Leo Selg & Kristel Kont

MEETFRANK.   Mikko Leo Selg & Kristel Kont

Kuula:

Kirjeldus:
Turundusinspiratsiooni ja -ideid tulvil episood sellest, kuidas värbamisrakendus MeetFrank turundust teeb! Külas on Mikko Leo Selg ja Kristel Kont.

Räägime,
• Miks idufirmana välimeediat teha?
• Kuidas kliendid omavahel võistlema panna?
• Kuidas andmeid sisuloomes kasutada?
• Millised on v ä g a head dashboard’id?

Lisaks arutleme, kuidas äpis kogutud andmed turunduses tööle panna, milline võiks olla äpi ja kodulehe sünergia ning kuidas kõike seda mõõta. Head kuulamist! ♡

📈

Soovitused:
• Kristel: “Becoming a digital marketer”
• Mikko: Recode Media podcast

Saadet juhivad Andreas Unt, Adacti Co-Founder ja CMO, ning Marelle Ellen, Promoty CMO.

Kuidas ehitada idufirmat, kui äripartner tuleb igal õhtul koju kaasa

Kuidas ehitada idufirmat, kui äripartner tuleb igal õhtul koju kaasa by Äripäeva raadio

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordses sTARTUp Day podcastis on külas lastele hariduslikke mänge loova idufirma Alpa Kids asutajad Kelly ja Mikk Lilles. 

“Me tunneme üksteist 12 aastat. Me teadsime, millesse ennast mässime,” sõnas Kelly Lilles ehk juttu tuleb sellest, kuidas nad abikaasade, lapsevanemate ja idufirma asutajatena koos nii töö- kui pereelu naudivad ning kõigi nende rollide vahel tasakaalu hoiavad. “Kuristik ootuste ja tegelikkuse vahel on suur,” sõnas podcastis Kelly Lilles.  

Idufirma Alpa Kids loodud mobiilirakendus on saanud kriisis näha ulmelisi kasvunumbreid – kasutajate arv on kasvanud viimase aastaga 2000%. Täpsemalt kuulebki saates veel sellest, kuidas käivitada ja kasvatada start-up’i laste kasvatamise kõrvalt, mis tunne on, kui su äripartner tuleb sinuga koos õhtul koju, isapuhkusest ning sellest, kas lapsevanemate nutihirm laste hariduses on põhjendatud või mitte?

Saatejuht on Artur Kamberg.

Cleantech: vallad võiksid julgemalt meelitada idufirmade pilootprojekte enda juurde

16.02.21 Cleantech: vallad võiksid julgemalt meelitada idufirmade pilootprojekte enda juurde

Kuula:

Kirjeldus:
Äripäeva raadio rohetehnoloogia ja innovatsioonisaates “Cleantech” räägime sel korral innovatsioonist kohalikul tasandil ehk mida ja kuidas teha selle jaoks, et kohalikud omavalitsused oleksid valmis innovatsioonidega kaasa tulema.

Mida kõike kohaliku omavalitsuse tasandil tehakse ja kuhu takerdub koostöö idufirmadega – kui takerdub -, seda avavad Lääne- Harju vallavalitsuse arendusnõunik Asso Nettan, Ida-Virumaa innovatsiooni- ja rohekogukonna eestvedaja Jana Budkovskaja ning Saaremaa vallavalitsuse keskkonnaosakonna juht Bert Holm.

Saatejuht on Mart Valner.

Saadet toetavad Sunly OÜ ja MTÜ Cleantech ForEst.

Erlend Sild: tulevik on seotud putuktoiduga, kuna ta on keskkonnasäästlikum kui liha

Erlend Sild: tulevik on seotud putuktoiduga, kuna ta on keskkonnasäästlikum kui liha by 🎙️”Juhtimiskvaliteet on konkurentsieelis”

Kuula:

Kirjeldus:
Minu seekordseks vestluskaaslaseks on Eesti putukatööstuse eestvedaja ja idufirma BugBox asutaja Erlend Sild. BugBox’i näol on tegemist juba mõned head aastad toimetanud ettevõtmisega, mille eesmärgiks on putukatest toota nii proteiinirikast toitu kui ka algmaterjali toidu valmistamiseks. Tegemist on ühe kiirelt kasvava rohemajanduse haruga. Inimeste keskkonnateadlikkus kasvab, seetõttu on huvi putukate kui tervisliku ja säästliku toidu vastu samuti kasvanud. Teema on üha aktuaalsem, kuna mõned nädalad tagasi liitus Eesti riikidega, kus lubatakse putukaid söögina kasutada ja müüa. Tõenäoliselt saavad putukajahu sisaldavad tooted eestlaste seas hinnatuks, kuna teadvustatakse järjest enam, et lisaks harjumuspärasele toiduvalikule tasub ka söömise juures jälgida oma ökoloogilist jalajälge. Sellest kõigest täpsemalt Erlendiga ka rääkisime.

“Kui me läheme ajaloos tuhandeid aastaid tagasi, kus me peamiselt toitusime korilusest, siis tegelikult oli sel ajal inimeste söögilaual ka rikkalikult putukaid. Putuktoit oli sel ajal meie loomse valgu allikaks. Koopamaalingud ei kõnelenud vaid mammutitest, mis tol ajal oli pigem ikka selline à la carte toit menüüs. Mammuti liha oli ikka täielik delikatess, mida saadi pigem harva kui sagedasti. Igapäevane toit koosnes ikkagi söödavatest marjadest, juurikatest ja taimedest, pluss igasugu sorti putukad ja mardikad. Suurel osal inimestest on täna raske ennast ette kujutada joomas toorest muna või söömas toorest liha ja kala, ent kõiki neid toiduaineid tarbitakse meelsasti töödeldud kujul. Seetõttu on mõistetav, et mõte putukate söömisest tundub algselt kummaline, kuid usun, et tervisliku loomse valgu tarbimine, mis on saadud söödavatest putukatest, on juba lähitulevikus täiesti tavapärane nähtus. Inimesele selle harjumuspärasemaks tegemiseks on täna putuktoit töödeldud ja muudetud ühiskondlikult aktsepteeritavasse vormi, näiteks valgupulbriks. Kui tavaliselt lisatakse toitudele kilgijahu 5–7 protsenti, siis mõndadesse toitudesse pannakse seda lausa 10 protsenti. Lihtsalt arusaamiseks – kui muidu on snäki toiteväärtus näiteks 300 kcal, siis juba 5% kilgijahu lisamisel tõuseb selle toiteväärtust 30–40 protsenti. Pikemas perspektiivis aitab putuktoidu kasutusele võtmisele kindlasti kaasa ka see, et ta kannab endas tugevat ja selget sotsiaalset sõnumit kui jätkusuutlik lahendus globaalsele toitainedefitsiidile. Kuna aga täna meie söögilaual on piisavalt soovitud harjumuspärast toitu, siis putuktoidu tooted langevad hetkel nn uudistoidu spektrisse ja valik putuktoidu kasuks tehakse eelkõige just keskkonna aspekti silmas pidades.” – Erlend Sild

Kuulake ikka …

#27 Triin Kask – idufirmade põnev ja kuulsusrikas maailm

#27 Triin Kask – idufirmade põnev ja kuulsusrikas maailm

Kuula:

Kirjeldus:
Selles episoodis arutame idufirma Nevercode asutaja ning sTARTUp Day programmijuhi Triinuga viimasel ajal aina rohkem tähelepanu pälvinud start up’induse teemadel. Mis vahe on ikkagi idufirmal ja tavalisel alustaval ettevõttel? Samuti kuuleme, milleks peab valmis olema siis, kui otsustad oma idufirmat luua – ideest keeruliste otsustuskohtadeni. Ja kuidas hakkama saada, kui oled läbipõlenud? Samuti räägib Triin lähemalt kogukonnast, mis koondab idufirmade naisliikmeid.

COMODULE.   Reelika Maranik – keeruline toode, tõukerattabränd ja rohetehnoloogia

COMODULE.   Reelika Maranik – keeruline toode, tõukerattabränd ja rohetehnoloogia by grit.

Kuula:

Kirjeldus:
Vestleme Annika Ljašiga, kes on juhtinud mitmete tehnoloogiaettevõtete turundust – näiteks Planet OS ning WePower – ning nüüd tegutseb Visiting CMO-na.
“Minu “sweet spot” keerulisemad, tihti nišika tehnoloogia tootega startupid, kellel on potentsiaal olla maailmas oma valdkonnas esimene – aga teekond selleni on tihti pikk ja keeruline,” ütleb ta ise.

Räägime:
• Kuidas ühe idufirma turundus üles ehitada?
• Millised on top 3 kanalit, mida B2B-s kasutada?
• Kuidas valida PR agentuuri? (või kas üldse?)
• Millised on parimad reklaamiformaadid LinkedInis?
• Kuidas teha meiliturundust nii, et see tulemusi tooks?

Lisaks saad saatest paar kavalat ja väga praktilist häkki, kuidas olematu eelarvega suuri tulemusi tuua. Head kuulamist!

🦊

Saates mainitud tööriistad, raamatud ja podcastid:
• Visiting CMO teenus: noontide.io
• Tweetdeck
• Eugene Schwartz “Breakthrough Advertising”
• Brian Deani blogi
• A16z (podcast)
• How I Built This by Guy Raz (podcast)
• Restart

Saadet juhivad Andreas Unt, Adacti Co-Founder ja CMO, ning Marelle Ellen, Promoty CMO.