Autojutud: Nõukogude Eesti üks säravamaid rallikarjääre algas napsuse vormelisõitja kutsest

13.05.21 Autojutud: Nõukogude Eesti üks säravamaid rallikarjääre algas napsuse vormelisõitja kutsest

Kuula:

Kirjeldus:
Raido Rüütel teadis väiksest peale, et temast peab saama samasugune rallimees nagu tema kuulus isa Hans. ENSV tingimustes läks aga isegi Hans Rüütli pojal võidusõidumaailma sisse pääsemiseks vaja kummalist ja lõbusat juhust, mis istutas ta Estonia vormeli rooli. Ja ega edasigi lihtne polnud.
Kõigest sellest räägib Raido Rüütel Äripäeva raadio saates „Autojutud“. Eesti üks paremaid autosportlasi 70ndatel ja 80ndatel, kodumaa meistrivõistlustel 13 kulda võitnud ja üleliidulise autoralli meistrivõistluste hõbemedalist selgitab, mismoodi tollane süsteem toimis ning kuidas tema karjäär kulges, ent juttu tuleb ka paljust muust. Näiteks sellest, milline oli legendaarne ralliauto Lada VFTS piloodi korvistmelt kogetuna.
„Autojuttude“ saatejuht on Karl-Eduard Salumäe.

Dacia ja Lada hakkavad üheskoos arenema

68. Dacia ja Lada hakkavad üheskoos arenema by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Dacia ja Lada on mõlemad autotootjad, mis teatud inimrühmades on saavutanud kultusautode taseme. Samal ajal on teisel pool inimesed, kes neid autosid lausa põlgavad. Vahva uudis on aga see, et tulevikus saavad Ladad olema palju rohkem nagu Daciad ja ka vastupidi!

Lisaks räägime Peugeot lubadusest hakata tootma edaspidi igast mudelist edaspidi ka sportversioone. Algust on juba tehtud, Peugeot 508 PSE näeb päevavalgust juba sellel aastal. Nii mõnelegi võib aga tuska teha see, et tegemist on tõenäoliselt hübriididega.

Arutleme ka viie minutiga laetavate elektriakude teemal, mida Iisraelis arendatakse. Milline on selliste akude tulevik ning millal neid päriselt näha saab?

Proovisõiduautoks oli sel nädalal Eesti aasta auto tiitlivõistlusel võistlustulle minev Land Rover Defender. Suur auto, palju võimu ning väga militaristlik välimus. Kas tasub selle tohutu nelikveolise tanki poole tõsiselt vaadata või piisab vaid kiirest pilgust?

Lõpetuseks räägime inimeste käitumisest lumistes teeoludes. Kas eestlased on oma talvesõiduoskused ära kaotanud või mis on selle taga, et inimesed sõidavad lahtise lumega kaetud teedel täpselt nii nagu keskmisel suvepäeval?

Legendaarne Lada Niva tuleb taas, aga uues kuues!

64. Legendaarne Lada Niva tuleb taas, aga uues kuues! by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Aasta eelviimases “Istmesoojenduse” saates räägime uuest Lada Nivast, millel on olemas täielik maastikuvalmidus ning mis on juba hetkel tootmises. Venemaa autotootja esindajad lubavad, et lähiaastatel saame kuulda veel tervet hulka huvitavaid Niva-uudiseid.

Lisaks võtame vaatluse alla Apple’i auto, mille kohta teatati nüüd samuti, et 2024. aastaks saab see valmis. Kas telefonimaailmas revolutsiooni toonud tehnoloogiafirma on suuteline sama tegema ka isejuhtivate autodega? Kui mitte nemad, siis kes veel?

Rääkida saame ka ilusatest autodest. SEMA autonäituse tarvis ehitati valmis uus Targa tüüpi Toyota Supra, mis on innustatud neljandast põlvkonnast ning saanud ka selle iseloomuliku tagatiiva. Kahjuks on tegemist ühekordse projektiautoga, vaatamata sellele, et kaasa lõid ka Toyota ametlikud arendusosakonnad.

Proovisõiduautoks oli sel nädalal kauaoodatud Toyota GR Yaris. Kas auto, millelt oodatakse midagi sisuliselt võimatut saab ootustele vastamisega hakkama? Kas tegemist on tõepoolest soodsa ja lustaka autoga, mille järele autofanaatikutel soovi võiks olla?

Nipinurgas räägib Veli sõidutehnikast, täpsemalt vahegaasi andmisest ning sellest, kuidas pöördeid sobitada. Ühtlasi puudutame erinevaid sõidumeetodeid lähemalt ning anname nõu, kuidas nende juurutamisega algust teha.

Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid

41. Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” podcastis räägime sel korral Kantari uuringust, kust paljastuvad eestlaste lemmikautomargid ja ka see, milliseid ajameid eelistatakse.

Räägime ka Venemaa autoturu viimastest viljadest, täpsemalt sportlikumast Lada Vesta Spordist ja SW-st. Müügiargumendid idanaabri juures on siiani naljakad, näiteks rõhutatakse reguleeritavat roolisammast või multifunktsionaalset rooli.

Võtame vaatluse alla ka Toyota Highlanderi, maasturi, mis lähitulevikus ka Eesti turule jõuab ning segmenteerub kuhugi RAV4 ja Land Cruiseri vahele. Seitse inimest mahutav sõiduk jõuab meie turule aga siiski pisut teistsugusena, kui seda näiteks USA-s müüakse.

Proovisõiduautoks oli Jeep Cherokee, sõidumasin, mis annab väga hästi edasi keskmise ameeriklase kogemust. Aga milleks seda autot tegelikult Eestis kasutada? Kas sobib see linna või maastikule? See on küsimust, mis vajab tegelikult vastust.

Nipinurgas räägib Veli põhjakaitsest, täpsemalt Raptorist, mis hiljuti tema Toyota MR-2 põhjale kantud sai. Millised on põhjakaitse variandid Eestis, kaua nende peale kandmine aega võtab ning mida ta veel selle kaalujale soovitab, kuula saatest!

Margus Muraka värvikad ralliseiklused läbi kolme erinäolise aastakümne

52. osa: Margus Muraka värvikad ralliseiklused läbi kolme erinäolise aastakümne

Kuula:

Kirjeldus:
“Tugitoolis sportlane” on seekord viiekordne Eesti rallitšempion Margus Murakas, kellega koos kihutame läbi kolme erinäolise aastakümne. Küsimusi esitab Kaarel Täll.

Selgub, kuidas Koeru poisina polnudki Murakal muud valikut, kui terveks eluks automaailma sukelduda. Millistel kummalistel asjaoludel jäi Balti Keti päeval Muraka auto ette lehm? Lisaks selgitab rallitšempion, kuidas riigikorra vahetumine võidusõitjate elu muutis. Muraka karjäär on värvikas: Volga ja Lada asendusid lõpuks tõelise WRC autoga, millega mees sajandi alguses siinseid rallifänne hullutas. Aga miks jäi tegemata suurem läbilöök piiri taga?

Hüva kuulamist!