Õpipisik

Pille Nelis: mis on kaasav haridus?

Pille Nelis: mis on kaasav haridus? Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/50468741/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2022-3-12%2Fa72f18d6-32f5-6770-cc83-ceeeb49e57ad.mp3 Kirjeldus: “Õpipisiku” uues saates kõnelevad haridusteaduste nooremlektor Pille Nelis ja kaasava hariduse nooremlektor Carolina Šuman kaasava hariduse tähendusest. Kuivõrd Pille Nelis uurib kaasavat haridust enda doktoritöös, on ta tutvunud suure hulga teaduskirjandusega, mis kaasavat haridust puudutab, ning jagab sealt leitud infot saateski. Juttu tuleb kaasava hariduse võtmetunnustest,…

Read More

Mario Mäeots: milleks meile digipedagoogika?

Mario Mäeots: milleks meile digipedagoogika? Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/44833087/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-11-14%2F237534401-44100-2-7780eea81ce64.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” seekordses saates kõnelevad haridustehnoloogia kaasprofessor Mario Mäeots ja Laululinnu lasteaia Eerika filiaali õppealajuhataja Vieno Rjabova digipedagoogika teemadel. Mäeotsa sõnul ei saa teadlane õpetajale ette öelda, millist digipedagoogilist vahendit on kõige parem kasutada. Õpetaja peaks õpetamisviisi ise valima, lähtudes nii õpetatavast materjalist kui ka enda oskustest. Ometi…

Read More

kuidas toetab õpilase arengut reisiõpe? by Õpipisik

kuidas toetab õpilase arengut reisiõpe? by Õpipisik Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/44131419/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-10-30%2F234422037-44100-2-321990a772dad.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” uues saates vestlevad TÜ haridusteaduste instituudi õpetajahariduse professor Äli Leijen ja haridusinnovatsiooni tudeng Liisi Pajula õpetaja agentsusest ehk tegevusvõimekusest. Leijen võtab tegevusvõimekuse mõiste kokku nii: kui identiteet näitab seda, kes ma olen, siis tegevusvõimekus näitab seda, mida ma teen ja kui palju ma saan…

Read More

kuidas aitab õpetajat tegevusvõimekusega tegelemine? by Õpipisik

kuidas aitab õpetajat tegevusvõimekusega tegelemine? by Õpipisik Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/43422814/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-10-16%2F231394857-44100-2-35e8255f68332.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” uues saates vestlevad TÜ haridusteaduste instituudi õpetajahariduse professor Äli Leijen ja haridusinnovatsiooni tudeng Liisi Pajula õpetaja agentsusest ehk tegevusvõimekusest. Leijen võtab tegevusvõimekuse mõiste kokku nii: kui identiteet näitab seda, kes ma olen, siis tegevusvõimekus näitab seda, mida ma teen ja kui palju ma saan…

Read More

kuidas tõsta sisemist motivatsiooni kehalise kasvatuse ainetunnis? by Õpipisik

kuidas tõsta sisemist motivatsiooni kehalise kasvatuse ainetunnis? by Õpipisik Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/42688465/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-10-2%2F228233650-44100-2-24758da49099e.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” taskuhäälingus ilmub seekord Pedagogicumi kompetentsikeskuse erisaade, mis keskendub sisemise motivatsiooni tõstmisele kehalise kasvatuse ainetunnis. Saates selgitab TÜ sporditeaduste ja füsioteraapia instituudi sporditeaduste teadur Henri Tilga, milles seisneb sisemine motivatsioon ja miks on oluline seda õpilastes tõsta. Võimalusi, kuidas õpilaste sisemist motivatsiooni tõsta,…

Read More

Krista Uibu: kuidas toetada õpilaste tekstimõistmise arengut?

Krista Uibu: kuidas toetada õpilaste tekstimõistmise arengut? Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/42056197/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-9-20%2F225596312-44100-2-2071001717e79.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” seekordses saates kõneleb TÜ haridusteaduste instituudi algõpetuse professor Krista Uibu tekstimõistmisest ning teda intervjueerib Tartu Hansa Kooli õpetaja Stefi Tomp. Juttu tuleb esiteks tekstimõistmise ja funktsionaalse lugemisoskuse tähendusest, teisalt antakse ka praktilisi soovitusi. Näiteks kõneleb Uibu strateegiatest ja meetoditest, mille abil saavad õpetajad toetada…

Read More

koolipäeva algusaja edasilükkamine by Õpipisik

koolipäeva algusaja edasilükkamine by Õpipisik Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/41310290/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-9-5%2F222522069-44100-2-e4d0d3a961efc.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” esimeses tudengite erisaates tuleb juttu koolipäeva algusaja edasilükkamisest. Arutatakse muu hulgas, miks on koolinoortel keeruline esimestes tundides keskenduda, mis kasu on kas või 20 minutit pikemast uneajast ning kas Eesti koolid võiksid tulevikus tunde hiljem alustada. Ekspertidena on saates külas unetehnoloog ja -nõustaja Kene Vernik, koolipsühholoogide…

Read More

koolipäeva algusaja edasilükkamine by Õpipisik

koolipäeva algusaja edasilükkamine by Õpipisik Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/41310290/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-9-5%2F222522069-44100-2-e4d0d3a961efc.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” esimeses tudengite erisaates tuleb juttu koolipäeva algusaja edasilükkamisest. Arutatakse muu hulgas, miks on koolinoortel keeruline esimestes tundides keskenduda, mis kasu on kas või 20 minutit pikemast uneajast ning kas Eesti koolid võiksid tulevikus tunde hiljem alustada. Ekspertidena on saates külas unetehnoloog ja -nõustaja Kene Vernik, koolipsühholoogide…

Read More

Ingrid Koni: kuidas toetada õppimist?

Ingrid Koni: kuidas toetada õppimist? Kuula: https://anchor.fm/s/6ba0b55c/podcast/play/40545244/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2021-8-20%2F219462247-44100-2-6721a44e4a504.m4a Kirjeldus: “Õpipisiku” esimeses saates kõneleb TÜ haridusteaduste instituudi pedagoogika lektor Ingrid Koni õppimise toetamisest ning teda intervjueerib haridusinnovatsiooni õppekava vilistlane Eveli Laats. Juttu tuleb sellest, mida üldse tähendab õppimise toetamine ning kuidas seda ülikoolis teha, et vältida muredega üksi jäämist, läbipõlemist ja õpingute katkestamist. Mõtteainet jagub saates nii…

Read More