Mikroõppimine – mis, kellele ja kuidas?

Mikroõppimine – mis, kellele ja kuidas?

Kuula:

Kirjeldus:
Sel korral räägime mikroõppimisest, millise õppimise ja õpetamise viisiga on tegemist, kellele see sobib ja kuidas seda rakendada. Lihtne!

Kes töötavad õppedisaini projektiga?

Kes töötavad õppedisaini projektiga?

Kuula:

Kirjeldus:
Sel korral räägime õppedisainist ja arutame lahti, keda on vaja hea e-õppe kursuse loomiseks. Kas piisab vaid õppedisainerist või on vaja kedagi veel lisaks. Pakume välja üsna pika nimekirja erinevatest osapooltest, kes võivad olla seotud ühe õppedisaini projektiga.

Murranguline päikesevarjutusenädal + 3. maja

Sodiaagisosinad (8.06-14.06.21). Murranguline päikesevarjutusenädal + 3. maja

Kuula:

Kirjeldus:
Oleme erilises ajas, mil eesolev päikesevarjutus toob uued suunad järgmiseks poolaastaks ning on viimane hetk vabastada kõik, mida sa kaasa võtta ei soovi.
Astroloogiasõnastikus võtame ette kolmanda maja, mis on seotud õppimise, suhtlemise ja ka peresuhetega.

Tekstiga või tekstita?

Tekstiga või tekstita?

Kuula:

Kirjeldus:
Rääkides e-õppest rõhutame pidevalt tekstist erinevaid informatsiooni esitlemise viise – pildid, videod, infograafikud jne. Kas see tähendab, et tekst ja teksti kaudu info edastamise ei ole enam tähtis ja kas see peaks e-õppe puhul üldse ära jääma.
Saates vastame küsimustele:

Miks tihtipeale tahetakse tekstist e-õppes loobuda

Miks siiski tekst on vajalik?

Kuidas teksti e-õppes kasutada?

Kuidas leida õige asi, mida õppida?

Kuidas leida õige asi, mida õppida?

Kuula:

Kirjeldus:
„Sa võid olla ükskõik, kes sa tahad – su ainukeseks takistuseks oled ise. Mingeid piiranguid ei ole,“julgustab Tallinna Tehnikaülikooli vilistlane Helina Meier mitte loobuda mõttest minna kõrgkooli.

Kätlin Tanin ja Silja Järve: Meeskond kui jõujaam? Ilona Sillak ja Maili Liinev

#95 Kätlin Tanin ja Silja Järve: Meeskond kui jõujaam? Ilona Sillak ja Maili Liinev by Õpime koos

Kuula:

Kirjeldus:
Täna kuuled väljakutse „Õpime koos taskuhäälingut tegema“ esimest saadet. See on üleskutse kõikidele haridussõpradele, kes on mõelnud, et tahaks ka ja on valmis taskuhäälingu tegemist proovima. Juhendame sind sinu esimese saate valmimisel ja jagame seda „Õpime koos“ platvormil.

Esimesteks osalejateks on lasteaednikud Kätlin Tanin ja Silja Järve, kes on loonud alushariduse taskuhäälingu „Kes aias? Mis aias?“. Kätlini ja Silja saatekülalisteks on inspireerivad nõustamis- ja koolitusettevõtte Hooling loojad, juhid ja lasteaednikud Ilona Sillak ja Maili Liinev. Teemadering keerleb ümber meeskonnatöö lasteaias. Külalised jagavad nippe, mõtteid ja võtteid edukast koostööst ja enesehoolingust. Koos leitakse vastus väljendile: meeskond kui jõujaam?

00:00 Sissejuhatus
00:54 Kätlini ja Silja tutvustus
05:50 Väljakutses osalemise põhjus
10:28 Väljakutse raskused ja üllatused
16:29 Soovitus sõbrale või vaenlasele
19:37 Taskuhääling „Kes aias? Mis aias?“
24:22 Head soovid ja uus väljakutse
25:40 “Kõll” + sissejuhatus
26:25​ Saatekülaliste teekond alusharidusse.
29:45​ Kaua olite õpetajad ja mis sai edasi?
33:12​ Mis on hooling ja kellele suunatud? Mõiste tähendus.
36:00​ Seitse aastat Hoolingut, isiklik areng ja meeskonnatöö algus.
38:26​ Hooling organisatsioonikultuuris, meeskonnas ja õpetajal enda suhtes. Millest alustada?
40:48​ Juhi tegutsemine, et oleks meeskonnas hoolingut. Esmased asjad, mis peaks organisatsioonis olemas olema?
43:09 Kuidas tekib meeskonnas õhinapõhisus? Ühisüritused.
45:46​ Veel võimalusi juhile, et toetada organisatsiooni? Koosolekud.
48:24 Mis on supervisioon ehk töönõustamine. Kuidas toetab hoolingut?
49:53​ Kuidas saab õpetaja tegeleda enesehoolinguga. Hooling kui esmaabi. Läbipõlemine. Nippe enesehoolinguks õpetajale. Piirid. Infovahetus. Tagasiside. Probleemide lahendamine. Rituaalid.
56:40​ “Kirss tordil” – 1938. aasta lasteaednike ametivanne. August
Kuks soovis lasteaednike perele tunnustust. Esimesed Eesti Vabariigi kõrgeima tunnustuse pälvinud lasteaednikud Martha Kiviväli ja Marta Kärmu.
59:10 Võimalused, et õpetaja saab järgida ja tegeleda hoolinguga? Pidepunktid. Aeg. Kohvipaus. Söömine tööpostil.
1:03:47​ Mis on Teie jaoks lapsest lähtuv kasvatus?
1:07:08​ Kas on vaja õpetajal vabal ajal veel tegeleda eriala edendamisega? Liitude tähtsus ja vajalikkus.
1:09.13​ Saatejuhtide kokkuvõte ja tänusõnad.
1:10:52​ “Kõll” ja lõpusõnad.
1:11:25 Karini ja Signe kokkuvõte

Hooling https://www.hooling.ee/​

“Kes aias? Mis aias?”
Kuula: https://linktr.ee/KesMisAias?​
Jälgi: https://www.facebook.com/KesMisAias

“Õpime koos”
Kuula:
YouTube: https://bit.ly/327qt5V
Spotify: https://spoti.fi/3bzOQfO
Apple Podcasts: https://apple.co/2lHsXoY
Google Podcasts: https://bit.ly/2WJS4ri
Jälgi:
Instagram: https://www.instagram.com/opimekoos/
Facebook: https://www.facebook.com/opimekoos
Toeta:
www.patreon.com/opimekoos

Kui soovid taskuhäälingut “Õpime koos” ühekordselt toetada, siis täname sind annetuse eest MTÜ Tartu Loomemaja arveldusarve kontole EE437700771002831014

Saates “Õpime koos” esitatud seisukohad ei pruugi ühtida Tartu Veeriku Kooli ega Tartu Forseliuse Kooli seisukohtadega.

Kuidas õppijaid e-õppes toetada?

Kuidas õppijaid e-õppes toetada? by Diginobe • A podcast on Anchor

Kuula:

Kirjeldus:
Saates arutame, mis on see hinnaline valuuta ehk meie andmed; kas tasuta lõunaid ehk siis tasuta tarkvara on üldse olemas, mis on tegelikult selle hind? Ka arutama, kuidas me endast teadlikult ja teadmatult jälgi maha jätame ja mida nende jälgedega võib korda saata? Millised on need kõige tavapärasemad turvalisuse intsidendid, mis meid kõiki võivad tabada? Ja muidugi ka häid nõuandeid, kuidas ohtusid vältida ja kui halb on juba juhtunud, kuidas turvaliselt käituda?

Lükkame ümber e-õppe müüdid!

Lükkame ümber e-õppe müüdid!

Kuula:

Kirjeldus:
E-õppega käib kaasas terve hulk müüte. Näiteks see, et e-õpe on igav või siis, et e-õpe on ebaefektiivne ja sobib vaid vähestele. Lükkame need ja mitmed teised müüdid ümber ja toome näited oma e-õppimise kogemustest.

Hübriidõpe – mis see ikkagi on?

Hübriidõpe – mis see ikkagi on?

Kuula:

Kirjeldus:
Arutleme selle üle, mis on hübriidõpe ja milliste väljakutsetega me silmitsi seisame püüdes hübriidõpet läbi viia. Samuti räägime, kuidas õppijaid hübriidõppes toetada ja millised on parimad viisid hübriidõppe rakendamisel.

Kuidas kavandada veebikoosolekuid?

Kuidas kavandada veebikoosolekuid ? by Diginobe • A podcast on Anchor

Kuula:

Kirjeldus:
Saates arutame, mis on see hinnaline valuuta ehk meie andmed; kas tasuta lõunaid ehk siis tasuta tarkvara on üldse olemas, mis on tegelikult selle hind? Ka arutama, kuidas me endast teadlikult ja teadmatult jälgi maha jätame ja mida nende jälgedega võib korda saata? Millised on need kõige tavapärasemad turvalisuse intsidendid, mis meid kõiki võivad tabada? Ja muidugi ka häid nõuandeid, kuidas ohtusid vältida ja kui halb on juba juhtunud, kuidas turvaliselt käituda?