Tekstiga või tekstita?

Tekstiga või tekstita?

Kuula:

Kirjeldus:
Rääkides e-õppest rõhutame pidevalt tekstist erinevaid informatsiooni esitlemise viise – pildid, videod, infograafikud jne. Kas see tähendab, et tekst ja teksti kaudu info edastamise ei ole enam tähtis ja kas see peaks e-õppe puhul üldse ära jääma.
Saates vastame küsimustele:

Miks tihtipeale tahetakse tekstist e-õppes loobuda

Miks siiski tekst on vajalik?

Kuidas teksti e-õppes kasutada?

Kätlin Tanin ja Silja Järve: Meeskond kui jõujaam? Ilona Sillak ja Maili Liinev

#95 Kätlin Tanin ja Silja Järve: Meeskond kui jõujaam? Ilona Sillak ja Maili Liinev by Õpime koos

Kuula:

Kirjeldus:
Täna kuuled väljakutse „Õpime koos taskuhäälingut tegema“ esimest saadet. See on üleskutse kõikidele haridussõpradele, kes on mõelnud, et tahaks ka ja on valmis taskuhäälingu tegemist proovima. Juhendame sind sinu esimese saate valmimisel ja jagame seda „Õpime koos“ platvormil.

Esimesteks osalejateks on lasteaednikud Kätlin Tanin ja Silja Järve, kes on loonud alushariduse taskuhäälingu „Kes aias? Mis aias?“. Kätlini ja Silja saatekülalisteks on inspireerivad nõustamis- ja koolitusettevõtte Hooling loojad, juhid ja lasteaednikud Ilona Sillak ja Maili Liinev. Teemadering keerleb ümber meeskonnatöö lasteaias. Külalised jagavad nippe, mõtteid ja võtteid edukast koostööst ja enesehoolingust. Koos leitakse vastus väljendile: meeskond kui jõujaam?

00:00 Sissejuhatus
00:54 Kätlini ja Silja tutvustus
05:50 Väljakutses osalemise põhjus
10:28 Väljakutse raskused ja üllatused
16:29 Soovitus sõbrale või vaenlasele
19:37 Taskuhääling „Kes aias? Mis aias?“
24:22 Head soovid ja uus väljakutse
25:40 “Kõll” + sissejuhatus
26:25​ Saatekülaliste teekond alusharidusse.
29:45​ Kaua olite õpetajad ja mis sai edasi?
33:12​ Mis on hooling ja kellele suunatud? Mõiste tähendus.
36:00​ Seitse aastat Hoolingut, isiklik areng ja meeskonnatöö algus.
38:26​ Hooling organisatsioonikultuuris, meeskonnas ja õpetajal enda suhtes. Millest alustada?
40:48​ Juhi tegutsemine, et oleks meeskonnas hoolingut. Esmased asjad, mis peaks organisatsioonis olemas olema?
43:09 Kuidas tekib meeskonnas õhinapõhisus? Ühisüritused.
45:46​ Veel võimalusi juhile, et toetada organisatsiooni? Koosolekud.
48:24 Mis on supervisioon ehk töönõustamine. Kuidas toetab hoolingut?
49:53​ Kuidas saab õpetaja tegeleda enesehoolinguga. Hooling kui esmaabi. Läbipõlemine. Nippe enesehoolinguks õpetajale. Piirid. Infovahetus. Tagasiside. Probleemide lahendamine. Rituaalid.
56:40​ “Kirss tordil” – 1938. aasta lasteaednike ametivanne. August
Kuks soovis lasteaednike perele tunnustust. Esimesed Eesti Vabariigi kõrgeima tunnustuse pälvinud lasteaednikud Martha Kiviväli ja Marta Kärmu.
59:10 Võimalused, et õpetaja saab järgida ja tegeleda hoolinguga? Pidepunktid. Aeg. Kohvipaus. Söömine tööpostil.
1:03:47​ Mis on Teie jaoks lapsest lähtuv kasvatus?
1:07:08​ Kas on vaja õpetajal vabal ajal veel tegeleda eriala edendamisega? Liitude tähtsus ja vajalikkus.
1:09.13​ Saatejuhtide kokkuvõte ja tänusõnad.
1:10:52​ “Kõll” ja lõpusõnad.
1:11:25 Karini ja Signe kokkuvõte

Hooling https://www.hooling.ee/​

“Kes aias? Mis aias?”
Kuula: https://linktr.ee/KesMisAias?​
Jälgi: https://www.facebook.com/KesMisAias

“Õpime koos”
Kuula:
YouTube: https://bit.ly/327qt5V
Spotify: https://spoti.fi/3bzOQfO
Apple Podcasts: https://apple.co/2lHsXoY
Google Podcasts: https://bit.ly/2WJS4ri
Jälgi:
Instagram: https://www.instagram.com/opimekoos/
Facebook: https://www.facebook.com/opimekoos
Toeta:
www.patreon.com/opimekoos

Kui soovid taskuhäälingut “Õpime koos” ühekordselt toetada, siis täname sind annetuse eest MTÜ Tartu Loomemaja arveldusarve kontole EE437700771002831014

Saates “Õpime koos” esitatud seisukohad ei pruugi ühtida Tartu Veeriku Kooli ega Tartu Forseliuse Kooli seisukohtadega.

Kuidas õppijaid e-õppes toetada?

Kuidas õppijaid e-õppes toetada? by Diginobe • A podcast on Anchor

Kuula:

Kirjeldus:
Saates arutame, mis on see hinnaline valuuta ehk meie andmed; kas tasuta lõunaid ehk siis tasuta tarkvara on üldse olemas, mis on tegelikult selle hind? Ka arutama, kuidas me endast teadlikult ja teadmatult jälgi maha jätame ja mida nende jälgedega võib korda saata? Millised on need kõige tavapärasemad turvalisuse intsidendid, mis meid kõiki võivad tabada? Ja muidugi ka häid nõuandeid, kuidas ohtusid vältida ja kui halb on juba juhtunud, kuidas turvaliselt käituda?

Lükkame ümber e-õppe müüdid!

Lükkame ümber e-õppe müüdid!

Kuula:

Kirjeldus:
E-õppega käib kaasas terve hulk müüte. Näiteks see, et e-õpe on igav või siis, et e-õpe on ebaefektiivne ja sobib vaid vähestele. Lükkame need ja mitmed teised müüdid ümber ja toome näited oma e-õppimise kogemustest.

Hübriidõpe – mis see ikkagi on?

Hübriidõpe – mis see ikkagi on?

Kuula:

Kirjeldus:
Arutleme selle üle, mis on hübriidõpe ja milliste väljakutsetega me silmitsi seisame püüdes hübriidõpet läbi viia. Samuti räägime, kuidas õppijaid hübriidõppes toetada ja millised on parimad viisid hübriidõppe rakendamisel.

Kuidas kavandada veebikoosolekuid?

Kuidas kavandada veebikoosolekuid ? by Diginobe • A podcast on Anchor

Kuula:

Kirjeldus:
Saates arutame, mis on see hinnaline valuuta ehk meie andmed; kas tasuta lõunaid ehk siis tasuta tarkvara on üldse olemas, mis on tegelikult selle hind? Ka arutama, kuidas me endast teadlikult ja teadmatult jälgi maha jätame ja mida nende jälgedega võib korda saata? Millised on need kõige tavapärasemad turvalisuse intsidendid, mis meid kõiki võivad tabada? Ja muidugi ka häid nõuandeid, kuidas ohtusid vältida ja kui halb on juba juhtunud, kuidas turvaliselt käituda?

Boonussaade: Aasta digilemmikud

Boonussaade: Aasta digilemmikud

Kuula:

Kirjeldus:
Vaatame tagasi aasta 2020 digilemmikutele. Meie lemmik digivahendid – enam kasutust leidnud digivahendid, aasta kukkujad ja uued tulijad.

Merilin Aruvee ja Kati Aus

Ekspert eetris: Merilin Aruvee ja Kati Aus by Tallinna Ülikool

Kuula:

Kirjeldus:
Ekspert eetris: Merilin Aruvee ja Kati Aus “Suhtlen, mõtlen, õpin ehk aitab jutustavast pedagoogikast!”

Teadmisi vahendatakse ja konstrueeritakse keele kaudu, keel ja mõtlemine on alati lahutamatus seoses. Seega ei saa keele rolli õppimisel alaväärtustada ega diskussioonist õppimise teemal kõrvale jätta. Keel on mõtlemise osa. Sageli aga tundub, et kui räägime õppimisest, oleme unustanud, et sel juhul räägime ka aktiivsest keelest, tekstide kaudu õppimisest ning kirjaoskusest.

Selle nädala saates „Ekspert eetris“ on fookuses, kuidas keel ja mõtlemine koos toimivad ning mida see õppimise jaoks tähendab.

Saates räägime keelest ja mõtlemisest, kriitilisest mõtlemisest ning suhtlemisest tekstide kaudu. Samuti sellest, kuidas õpetades toetada, et õpilane võtaks materjali iseseisvalt vastu ja kuidas vältida õpetaja poolt paljundusmasinana ette kantud teksti mõtteta konspekteerimist.

Ekspertidena on eetris Tallinna ülikooli humanitaarteaduste instituudi emakeeleõpetuse ning rakenduslingvistika lektor Merilin Aruvee ja haridusteaduste instituudi hariduspsühholoog ja õpetajahariduse teadur Kati Aus.

Kes on õppedisainer?

Kes on õppedisainer?

Kuula:

Kirjeldus:
Räägime õppedisaineri tegevusvaldkonnast ja teadmistest, oskustest, mis on selles töös vajalikud. Arutleme ka selle üle, kas koolitaja peaks olema kui õppedisainer ja millal oleks õppedisainerit vaja.

Kuidas disainida visuaalselt haaravaid õppematerjale?

Kuidas disainida visuaalselt haaravaid õppematerjale? by Diginobe • A podcast on Anchor

Kuula:

Kirjeldus:
Räägime visuaalide ja disaini kasutamisest e-õppes ja õppematerjalides üldisemalt. Anname mõnedsoovitused graafilise disaini osas ning räägime lähemalt ka visuaalsest loost ja selle positiivsest mõjust õppimisele. Ja nagu ikka jagame ka viiteid digivahenditele.