Valdur Laid: rumal töö on kadumas

Podcast #21: Valdur Laid: rumal töö on kadumas

Kuula:

Kirjeldus:
Milline on juhtimine 21. sajandil? 3 nähtust, ütleb Valdur Laid, Eesti üks kogenumaid ja mitmekesisema juhtimiskogemusega tippjuhte. Muutunud on “kuidas asju teeme” olulisus, rumal töö on digitaliseerumise tulemusel kadumas ja töö ning eraelu on põimunud.

Töö on üks osa elust ja seda pole võimalik kuhugi eraldi ära parkida, räägib Valdur Laid värskes podcasti osas juhtimisest 21. sajandil. Praegune kriis on seda protsessi kiirendanud ja süvendanud.
Laid räägib ka kahest juhtimise põhimõttest, mis on temaga kaasas käinud läbi aastate. Ning räägib ka sellest, milline on halb juhtimine ja kuidas defineerida edu juhi töös.

Valdur Laid (pildil) on juhtinud Elioni ja Telia Soome haru osa, olnud ka üle 3 aasta maksuameti juht ning hetkel töötab investeerimisfirmas UG Investments.

Podcastis osas 26 minutit põnevat juttu kaasaegsest juhtimisest. Kuula ikka!

PS See ja kõik eelmised podcasti osad olemas ka Spotify’s ja iTunes’is: Raimo Ülavere Coaching.

Petja sündroom ehk millal madal enesekindlus kasuks tuleb

Podcast #19: Petja sündroom ehk millal madal enesekindlus kasuks tuleb

Kuula:

Kirjeldus:
See näib esimese hooga suur probleem – kui inimesel on olemas võimekus ja oskused, ent puudub enesekindlus. Ent viimased uuringud ütlevad, et eespool kirjeldatud olekut kirjeldav nn petja sündroom võib olla pigem hoopis õnnistus kui needus.

Petja sündroom (inglise keeles Impostor Syndrome) on midagi, mida me kõik oleme kogenud. Kui sul vilksatab peast läbi mõte – äkki ma polegi nii osav, hea, tark, kompetentne, kui nad minust arvavad – siis oledki juba seda tõenäoliselt kogenud. Kui tegelik kompetens on kõrgem kui enesekindlus. Ometi on levinud arusaama järgi enesekindlus niiöelda a ja o, millele kõik tugineb ja mida läänemaailma kultuuris kõvasti hinnatakse. Ent päriselus, juhina, sportlasena, insenerina ei pruugi olukord, kui meie enesekindlus jääb alla kompetensile, sugugi takistuseks olla.
Whartoni ülikooli proffessor Adam Grant kirjutab oma värskelt ilmunud raamatus Think Again sellest, miks võib petja sündroomiga inimesel minna oluliselt paremini, kui rind kummis edasi trügival enesekindlusest pakataval inimesel. Podcastis räägin ka ebameeldivaimast riskist, mida petja sündroom kaasa võib tuua – see on võimetus usaldada inimesi ja luua usalduslikke suhteid. 13 minutit põnevat juttu, kuula ikka!

Lihtsaim kasvu koostisosa – paus ja molutamine

Podcast #15: Lihtsaim kasvu koostisosa – paus ja molutamine

Kuula:

Kirjeldus:
Paus on kindlasti üks enim alahinnatud enesearengu ja psühholoogilise tugevuse kasvatamise koostisosa.

Me oleme kuulnud ja lugenud nõuandeid, mida ja kuidas teha, et kasvatada oma meelekindlust, psühholoogilist tugevust, vaimujõudu. Ning oleme ehk liiga kaua eiranud ühte põhimõtet – millegi uue tegema hakkamine on reeglina raskem kui mingi tegevuse lõpetamine. Ja paus, pausi tegemine on just tegevuse lõpetamine, pausile panemine.

Psühholoogilise tugevuse kontekstis räägin podcasti episoodis kolmest eri tüüpi pausist: pausist enne reageerimist, pausist kui taastumisviisist ja pausist kui eesmärgipärasest tegevusest ehk molutamisest. 6 minutit toredat juttu, kuula ikka!

Energia on seal, kus on tähelepanu

Podcast #8: Energia on seal, kus on tähelepanu

Kuula:

Kirjeldus:
Tähelepanu on ehk meie suurim võimalus ja samas ka suurim risk. Kui me suudame teadlikult suunata oma tähelepanu asjadele, tegevustele, mis meid edasi viivad, siis me ka liigume soovitud suunas.

Kui me tähelepanu suunata ei suuda, siis me triivime – nii füüsilises kui vaimses mõttes – sinna, kuhu kõikvõimalikud tuuled meid lükkavad. Ja see ei pruugi olla see koht, kus me olla tahaks.

Allpool 20 minutiline podcasti episood sellest, mis on tähelepanu, miks ta on tähtis, kuidas ta erinevates olukordades muutub ja kuidas teda teadlikult treenida. Kuula ikka!

Miks meil juhe tähtsal hetkel kinni jookseb?

Podcast #7: Miks meil juhe tähtsal hetkel kinni jookseb?

Kuula:

Kirjeldus:

Räägin seekord sellest, miks me kipume pinge olukordades üle mõtlema ja miks mõnikord mõte kipub piltlikult öeldes kinni jooksma.

Ning miks see ebameeldiv mõtete hangumine kimbutab eelkõige inimesi, kes on justkui intelligentsemad. Ja muidugi räägin sellest, kuidas mõtete hangumise vastu ennast valmis panna. 12 minutit. Kuula ikka!

Kuidas kasvatada enesekindlust?

Podcast #6: Kuidas kasvatada enesekindlust?

Kuula:

Kirjeldus:
Me kõik oleme inimestena aeg-ajalt vastamisi kolme küsimusega: Kas ma näen rumal välja? Kas ma teen seda ikka õigesti? Kas ma olen ikka piisavalt hea? Ja kui vastused neile pole päris sobivad – siis ohkame ja igatseme suurema enesekindluse järele. Kuidas siis enesekindlust juurde saada?

Enesekindlust on nelja sorti, ütlevad raamatu “The Brave Athlete” autorid Simon Marshall ja Paterson Lesley, spordipsühholoog ja teine tema elukaaslasest endine tipptriatleet. Ja see, kuidas enesekindlust kasvatada, oleneb paljuski sellest, millist sorti enesekindluse kohas midagi katki on. Räägin lahti. Head kuulamist!

Neutraalne mõtteviis ehk väljapääs negatiivsusest

Podcast #5: Neutraalne mõtteviis ehk väljapääs negatiivsusest

Kuula:

Kirjeldus:

Me ei pea ega tohigi olla ülipositiivsed ja taguma endale pidevalt rusikatega vastu rindu. Ja veel vähem peaksime vajuma negatiivsuse sohu – ennast ja teisi süüdistades. Ent on veel ka kolmas tee.

Neutraalne mõtteviis toob meid ära negatiivsuse-positiivsuse türanniast. Toob ära sellest, et me peame pidevalt endale positiivseid mantraid sisendama või otsima kedagi, keda süüdistada. Ja mis olulisim – neutraalne mõtteviis viib meid edasi selle poole, mida me tahame saavutada, kuhu tahame jõuda. Niisiis, 10minutiline #5 osa Podcastist Coach Raimo Ülavere jutud. Head kuulamist!

Kuidas hirmu väljakutseks muuta?

Podcast: kuidas hirmu väljakutseks muuta?

Kuula:

Kirjeldus:

“Ära karda, mõtle kui hea võimalus see on!!!” ja “Muuda ohud võimalusteks!” ja muud laused, mida oleme kuulnud ja lugenud. Kõik õige. Ainult et…. kuidas siis? Kuidas siis konkreetselt muuta hirm väljakutseks?

Podcasti episoodis räägin sellest, kuidas ohutunne tekib, mis on väljakutse ja muidugi sellest, kuidas hirm ja ohtunne väljakutseks muuta.

Sportlasele – 3 vahendit, kuidas kriisis tugevamaks kasvada

Podcast: sportlasele – 3 vahendit, kuidas kriisis tugevamaks kasvada

Kuula:

Kirjeldus:

Me oleme treeninud. Me oleme valmis. Meil pidi tulema elu parim hooaeg. Ja meil pole kuskil võistelda. Päriselt võistelda. Kui sa oled sportlane, kas tipp või harrastaja, siis tõenäoliselt saad aru, millest ma räägin.

Kuidas kasvada kriisis tugevamaks, kui eesmärgid on kadunud või lükkunud teadmatusse. 13 minutilises podcastis 3 vahendit, mida olen õppinud sportlastelt, vürtsitatuna enda teadmiste ja kogemustega.

Kuidas puhkavad tipptegijad?

Podcast: Kuidas puhkavad tipptegijad? | Coach Raimo Ülavere

Kuula:

Kirjeldus:

Puhkamine ja taastumine on nõrkadele, kuulen aeg-ajalt mõne kõvema spordihundi või tippjuhi suust. Ehkki saan sellest mõtteviisist aru, siis miski pole kaugemal tõest.

Puhkamine nõuab julgust. Ja teadlik puhkamine pole nõrkadele. Vaid eelkõige neile, kes tahavad mitte lihtsalt mõnusalt aega viita ja chill olla, vaid kes tahavad kasvada, paremaks ja tugevamaks saada. Kuidas tipptegijad puhkavad? Kuula podcasti.
Podcast: Play in new window | DownloadTelli podcastid Apple Podcasts | Android | Spotify | | More