Lisamüük, järelteenindus ja kliendihaldus

Nimed müügitahvlil #11: Lisamüük, järelteenindus ja kliendihaldus by Dominate Sales

Kuula:

Kirjeldus:
Oleme veendunud, et kui klient on meie toodetest juba korra kuulnud ja isegi ostu sooritanud, siis tal on lihtne järgmist ostus teha. Kas see ikka on nii? Hoolimata sellest, et mitmed uuringud on tõestanud, et teie tänasele kliendile on kordades lihtsam müüa, kui uuele kliendile, siis kummalgi juhul ei soorita enamus kliente ostu ilma teie panuseta. Milline on teie ettevõtte kliendi hoidmise ja lisamüügi strateegia? Kas kulutate turunduse raha selleks, et iga kuu uusi kliente leida? Jagame teiega kõige levinumaid väärarvamusi, vigu ja nippe, kuidas oma kõige kallimat vara „klienti“ hoida!

Kuidas ehitada üles presentatsiooni, mis müüb?

Nimed müügitahvlil #8: Kuidas ehitada üles presentatsiooni, mis müüb?

Kuula:

Kirjeldus:
Saatesarja kaheksandas osas oleme jõudnud müügiprotsessi faasi, kus eelnevas faasis kliendi kaardistamisest kogutud sisendi põhjal tuleb teie toote/teenuse väärtusi kliendile presenteerima hakata. Ehk kuidas ehitada üles presentatsioon, mis müüb.

Kuidas luua selline presentatsioon, et klient saaks kätte talle otsustamiseks vajaliku info talle sobival kujul? Millised on esitluse olulised komponendid ja lihtne mudel, mida järgida? Millised on levinud vead, mida tuleks vältida? Lisaks head näited, et konteksti paremini mõista ja oma valdkonda sobitada.

Brändijutud Roone Roostiga

Castos

Kuula:

Kirjeldus:
Brändi ehitamine

Kaevume sügavamalt brändiloome soppidesse ja vaatame, kuidas on see ajas muutunud. Kõigepealt üks faktiparandus: Coca Cola brändi väärtus on suurusjärk 80 miljardit eurot. Siin all ka informatiivne video, millele episoodis vihjasin.

Kui Arno isaga koolimajja jõudis, olid tunnid juba alanud. Täpselt selline tunne on mul vaadates Eesti turundajaid maailmas. Õnneks on siin metafooris toodud Arno väga kiire õppija ja seda on rõõm näha. Selline väike ettevõtmine, nagu Vestige Verdant on väga lühikese ajaga jõudnud tegelikult kaugele. Enesekindla ja konkreetse suhtumisega bränd on omaks võetud nii Eestis, kui ka välismaal.

Aga milles seisneb siis brändi ehitamine?

Üks osa kogu protsessist on loomulikult toode ja selle kvaliteet. Unikaalsus, mis võlub Eestis ja mujal. Ratsionaalsed argumendid on väga olulised ja ma ei püüagi neid kuidagi vähemaks rääkida. Lisaks neile, on olemas veel terve maailm, mida sihtgrupp tegelikult tarbib. See on väärtusmaailm.

Sihtgrupi areng

Eesti sihtgrupp on teinud läbi suure hüppe viimase paarikümne aasta jooksul. See puudutab eelkõige brändide väärtusmaailma tajumist. Sinna juurde kuulub ka väärtusmaailma ostmine. Episoodis arutleme ka küsimuse üle: kui palju Vestige Verdanti tooteid veebipoest ostvad inimesed on toodet eelnevalt proovinud. Väga paljud ei olegi. Numbreid meil kahjuks ei ole aga siiski võime aimata, et toote ost toimub tänu eelnevalt saadud informatsioonile. Tegelikult tänu väärtusmaailmale. Vestige Verdanti väärtusmaailm ühtib väga paljude inimeste otsitud kuvandiga ja see annab ka esmakordsel ostul suure eelise.Seega brändi kuvand teeb imesi ja paneb inimese sooritama ostu pimesi. Nad ei ole ju toodet enne proovinud, miks nad peaksid siis usaldama? Episoodis toome väga banaalselt vorsti näite. Loomulikult on vorst lihatoode ja seega kuulub hoopis teise kategooriasse, aga müügiargumendid töötavad ikka samamoodi. Või tegelikult – unustame selle vorsti! Ma toon näite siitsamast Eestist: LaMuu. Eesti esimene ökojäätis. Mind huvitavad just need inimesed kes ei ole proovinud LaMuu jäätiseid. Hoolimata nende põhjustest, miks nad seda suurepärast jäätist proovinud ei ole, on neil selle toote suhtes mingi hoiak. Mul puudub küll statistika, aga kõnekeeles kõlab see hinnang umbes nii: “Aa – see on see jäätis, millest kõik räägivad”.

Areng muudab asjaolusid

Kui varasemalt turundati rohkem ratsionaalseid omadusi ja väärtusmaailm oli vaid aimatav, siis mida aeg edasi, seda rohkem ostavad inimesed toote näol ka väärtusmaailma. See omakorda muudab brändikommunikatsiooni olemust. Täna peab bränd olema relvastatud tugevamate tõutunnustega, selgeks kommunikeeritud väärtusmaailma ja kindlalt tajutava ühtekuuluvustundega.

Kokkuvõttes

Brändi ehitus on muutumas jõulisemaks ja rohkem väärtuspõhiseks. Ostuotsused saavad kallutatud kogutud väärtusinformatsioonist ja seda kohati ka alateadlikult.