Autojutud: ralli Ungarist Sierra Leonesse on meeles ka aastakümnete pärast

29.10.20 Autojutud: ralli Ungarist Sierra Leonesse on meeles ka aastakümnete pärast by Äripäeva raadio

Kuula:

Kirjeldus:
Raiko Ausmees ja Tormi Tamm olid kaks eestlast mitmekümnest, kes osalesid tänavuse aasta algul autoseiklusel, mida meenutavad oma sõnul ka 30 aasta pärast.

Maailma suurimaks amatöörralliks ning amatööride Pariis–Dakari kõrberalliks nimetatav sõit Budapest–Bamako algas – nagu nimi reedab – Ungarist, kuid ei lõppenud seekord Mali pealinnas Bamakos, vaid Sierra Leone pealinnas Freetownis. Veidi enam kui kahe nädala jooksul läbiti koos sõiduga Tallinnast Budapesti üle 11 000 kilomeetri.

Seekordses „Autojuttude“ saates meenutavad Tamm ja Ausmees, mis kõik tollel võistlusmomendiga retkel juhtus, alustades sellest, kuidas nad maailmakuulsa Monte Carlo kasiino parklas endale autos kohvi valmistasid, jätkates Sahara kõrbe läbimisega ning lõpetades looga sellest, kuidas Guineas jäi nende pärast üks inglise keele tund katki, sest mopeediga politsei viis õpetaja minema. Üks on selge: jutuainet jätkuks päris mitme saate jagu.

Kui ohtlik võistlus oli? Kui karmi maastikut kohati? Kas Toyota Land Cruiser, millega mehed sõitsid, oli hea valik või võinuks võtta midagi väiksemat ja nõtkemat? Kui kalliks selline seiklus läks? Kas midagi nõmedat oli kah? Seda kõike saab teada saadet kuulates. Küsimusi küsib Karl-Eduard Salumäe.

Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid

41. Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” podcastis räägime sel korral Kantari uuringust, kust paljastuvad eestlaste lemmikautomargid ja ka see, milliseid ajameid eelistatakse.

Räägime ka Venemaa autoturu viimastest viljadest, täpsemalt sportlikumast Lada Vesta Spordist ja SW-st. Müügiargumendid idanaabri juures on siiani naljakad, näiteks rõhutatakse reguleeritavat roolisammast või multifunktsionaalset rooli.

Võtame vaatluse alla ka Toyota Highlanderi, maasturi, mis lähitulevikus ka Eesti turule jõuab ning segmenteerub kuhugi RAV4 ja Land Cruiseri vahele. Seitse inimest mahutav sõiduk jõuab meie turule aga siiski pisut teistsugusena, kui seda näiteks USA-s müüakse.

Proovisõiduautoks oli Jeep Cherokee, sõidumasin, mis annab väga hästi edasi keskmise ameeriklase kogemust. Aga milleks seda autot tegelikult Eestis kasutada? Kas sobib see linna või maastikule? See on küsimust, mis vajab tegelikult vastust.

Nipinurgas räägib Veli põhjakaitsest, täpsemalt Raptorist, mis hiljuti tema Toyota MR-2 põhjale kantud sai. Millised on põhjakaitse variandid Eestis, kaua nende peale kandmine aega võtab ning mida ta veel selle kaalujale soovitab, kuula saatest!