4 harjutust, mis aitavad rahuneda, keskenduda, uinuda ja enesekindlust tõsta.

4 harjutust, mis aitavad rahuneda, keskenduda, uinuda ja enesekindlust tõsta. by kErDU Podcast • A podcast on Anchor

Kuula:

Kirjeldus:
Today is my first international episode in English with an amazing woman from Canada. 
She is a former attorney, an author of 2 books, an entrepreneur, a women empowerment coach and motivational speaker, living in Montréal.
Claudia’s important role is being a devoted mom to her two sons Nico and Alex.
Claudia’s passion is self-care, stress resilience and mindset, which she started adapting 18 years ago, when she decided to abandon her law career to care full time for Nico, who had been diagnosed with autism.
Claudia became her son’s teacher, therapist, advocate, specialist, early intervention program manager… In all of this, she LOST her identity. She was burned out, overwhelmed, depressed, and living life on autopilot. One day, Nico was gifted a service dog, which changed her life forever.
Claudia is on a MISSION to EMPOWER overwhelmed and burned out women to become UNSTOPPABLE. 
Tune in to listen to her special framework and practical tips for self-care and stress free life that you can start applying right away!
Here are links to connect with Claudia:
Website, Facebook, Instagram
Private FB Group for moms and caregivers: Burnout to Unstoppable Moms 
FREE Unstoppable You Self-Care and Total Wellness Assessment
Follow ELU Podcast:
Facebook and Instagram
 

Katrin Põld. Magamatus tekitab hallutsinatsioone? Miks on uni oluline ja mis magades toimub?

#19 Katrin Põld. Magamatus tekitab hallutsinatsioone? Miks on uni oluline ja mis magades toimub? by Eesti eso

Kuula:

Kirjeldus:
Katrin Põld selgitab, et inimesel on neli erinevat unefaasi. Faasid erinevad oma kestvuse ja sügavuse poolest, samuti võib faaside järgnevus olla väikelastel teistsugune kui täiskasvanutel. Üks olulisemaid unefaase on REM-uni (rapid eye movement), kus inimene näeb unenägusid. Kummalisel kombel hakkab meie keha vähese une korral just unefaasit puudust tundma.

Mis aga juhtub inimesega, kes on järjest väga pikalt ärkvel? Kindlasti on paljudel tulnud ette olukordi, kus on näiteks kaks päeva järjest üleval oldud. Keha hakkab käituma väga veidralt, võivad tekkida lausa viirastused. Miks see nii on? Lähemalt saab kuulda saatest!

Lisaks võetakse arutluse alla ka mitmed muud unega seotud teemad. Räägitakse, et enne eksamit ei maksa öö läbi tuupida, vaid tuleks hoopis magama minna. Tundub esialgu pisut ebaloogiline. Mis siis une ajul meie ajuga ikkagi toimub? Aga meie kehaga? Uni mõjutab otseselt meie ainevahetust ja immuunsüsteemi. Kuidas? Katrin Põld selgitab lähemalt.

Kuula saadet!

Saatejuht: Taavet Kase
Tagasiside: eso@delfi.ee

#9 Kene Vernik – Kuidas saavutada kvaliteetne uni?

#9 Kene Vernik – Kuidas saavutada kvaliteetne uni? by Aega on! • A podcast on Anchor

Kuula:

Kirjeldus:

Leonhard Järvis. Lucid dreaming ehk teadlik unenägemine kaardistab alateadvust

#18 Leonhard Järvis. Lucid dreaming ehk teadlik unenägemine kaardistab alateadvust

Kuula:

Kirjeldus:
„EESTI ESO” seekordses saates käis külas Leonhard Järvis, kes on kirjanik ning aastaid tegelenud teadliku unenägemisega. Mees selgitas, millega on täpsemalt tegu. Unes nii-öelda üles ärkamist ja unenäo juhtimist saab ka täiskasvanuna harjutada. Kuidas seda teha? Leonhard jagas saates nippe ja harjutusi, mille abil enda unenäomaastikku paremini tundma õppida.

Kui pikk on tegelikult meie unevajadus ja kuidas me ise hoiame alal oma unetust?

Kui pikk on tegelikult meie unevajadus ja kuidas me ise hoiame alal oma unetust?

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordses “Vaimse tervise heaks” podcast’is räägivad psühholoog Rita Rätsepp ja unetehnoloog Kene Vernik une vajalikkusest meie vaimse tervise seisukohalt. Kui pikk on tegelikult meie unevajadus ja kuidas me ise hoiame alal oma unetust?

surnud sõbranna käis vanaemal külas, ehmatavaid unekogemusi ja põleng surnuaial

surnud sõbranna käis vanaemal külas, ehmatavaid unekogemusi ja põleng surnuaial

Kuula:

Kirjeldus:
Tänases kuulajate lugudest kokku pandud saates toome teieni mitmed põnevad ja seletamatud asjad, mis on juhtunud Eesti inimestega. Ootame ka sinu lugu! Kui oled seletamatuga kokku puutunud või jutustatakse sinu kodukohas mõnd põnevat linnalegendi, siis saada see meile teele kas läbi sotsiaalmeedia (otsi „Külmavärinate“ kontosid!) või aadressil kylmavarinad@gmail.com. Tagame soovi korral anonüümsuse.

Miks ja kuidas kogu meie elu mõjutavat und parandada?

Mõttekoht, osa 23: Miks ja kuidas kogu meie elu mõjutavat und parandada? by Mõttekoht

Kuula:

Kirjeldus:
„Und saab kogu aeg paremaks timmida. Isegi siis, kui ta tundub superhea, on nii kihvt leida veel mõni nipp, mis teeb selle veel paremaks – nii muutuvad ka hommikud ja päevgi veel mõnusamaks,“ räägib elustiiliettevõtja, veebiajakirja Hingele Pai peatoimetaja ja mitmete raamatute autor Merit Raju, et ööuni mõjutab kogu meie päeva ja elu.

Samas näitas tema hiljutine mahukas uuring, et väga paljud eestlased on unega kimpus. Miks ja kuidas seda parandada saaks? Kas alati on põhjust muretseda, kui hommikul ärgata ei jaksa? Kas und on võimalik järele magada ja miks üldse unekvaliteedi parandamise poole püüdlema peab, tänases Naistelehe podcastis räägimegi.

Need kummalised unenäod

Episood 5: Need kummalised unenäod

Kuula:

Kirjeldus:
Mida kõnelevad meile meie unenäod? Kas unenägude seletajast saab tõesti vastuseid otsida või tuleb seda ise teha? Üks on kindel, veidraid ja vähem veidramaid unenägusid oleme näinud kõik!

Närvihaigus, mis paneb inimese väga ootamatult magama

Närvihaigus, mis paneb inimese väga ootamatult magama

Kuula:

Kirjeldus:
Narkolepsia on harvaesinev, raskesti ravitav ning kogu elu kestev närvihaigus, mille puhul tekivad täiesti ebasobivates ja ootamatutes olukordades äkilised unesööstud, sest inimese aju ei ole võimeline reguleerima une-ärkveloleku rütmi.

Kene Vernik – unetehnoloog, kes aitab korrastada ühte kõige olulisemat tegevust ehk magamist

Kene Vernik – unetehnoloog, kes aitab korrastada ühte kõige olulisemat tegevust ehk magamist – xfaktor

Kuula:

Kirjeldus:
Tänane saade on eriline, sest meil on külas Kene Vernik, kes on üks kolmest sertifitseeritud unetehnoloogist. Saates räägime, miks uni on äärmiselt oluline ning mis vaegusi võib põhjustada krooniline unepuudus.