
Arutame praktikutega, kuidas välisturgudele sisenemine on päriselt käinud ning mis õppetunde on sealt teistele kaasa võtta. Ei ole vahet, kas oled juba kogenud eksportija või alles kaalud, kuhu, kuidas ja kellele müüa – kindlasti leiad, mida kõrvataha panna.
Meelis Anton elab 2019. aastast USA-s Dallase piirkonnas. Varasemalt on ta elanud ja töötanud Eestis ja Austrias. Enamuse ajast on ta tegutsenud telekomi sektoris. Lisaks juhtis Meelis Eesti elektri kauglugemisele üleviimise projekti. Tänaseks on temast saanud Cleveroni USA üksuse COO.
Cleveroni tehnoloogia vahendusel antakse kätte üle miljoni paki kuus. Kui iga klient hoiaks kokku ühe minuti, siis kokku on see 2 aastat ajavõitu, aga tegelikult võidetakse järjekorras seismise vältimisega kokku rohkem kui ainult üks minut inimese kohta. Cleveroni klientide hulgast võib leida sellised gigandid nagu Walmart, ASDA ja Zara. Viljandis sõidavad juba teist aastat ringi isesõitvad autod – nende abil automatiseerime kaupade kohaletoimetamist inimesteni ja seda tehnoloogiat oodatakse kõikjal pikisilmi. On ikka üks vägev ettevõte või mis.
Küsitud küsimused:
- Milline oli kõige põnevam mäng jäähokis, mida kommenteerisid ja millist tüüpi kommentaator sa olid?
- Ülevaade Cleveroni tegevusest ja sinu rollist täpsemalt
- USA turule minek. Millest see algab ja mida peaks arvesse võtma?
- Kuidas häid partnereid teie näitel leida?
- Kui hästi USA inimene võtab vastu sellise Eesti mehe, nagu sina?
- Kuidas sa enda head muljet lõid ja millele rõhku panid?
- Milles oli sul usakate osas kõige raskem kohaneda?
- Mis on meie tugevused eestlastena, mille peale suhteid ehitades mängida?
- Kas mäletad situatsioone, mis olid mingis mõttes kultuurišokk?
- Mis peaks enda ettevõttes enne paigas olema, kui lennukisse hüpata ja Ameerikat avastama minna?
- Kui detailne oli Cleveroni plaan, enne kui USAsse laienesite?
- Kuidas Cleveronis USA kohta turu-uuringut tegite?
- Kuidas klientidega head vestlust pidada, et saada head informatsiooni?
- Kas on mingid hüpoteesid USA turu kohta, mis on osutunud valeks või pole mingid asjad õnnestunud?
- Kui raske/kerge on olnud Cleveroni visiooni ja pakilahendusi USAsse müüa?
- Kuidas saada endale soovitusi, mis uksi avanema panevad?
- Kuidas sa ise suhteid hoiad ja kuidas inimesi meeles pead?
- Kust leida professionaalseid abilisi ja mille järgi valida?
- Kui kellelgi on tähtpäev, siis millised viisid on temaga ühenduse võtmiseks?
- Mõni klient või situatsioon, mille üle sa eriti uhke oled ja miks?
- Kuidas leida hea tasakaal tootearenduse ja turunduse/müügi osas, et mis hetkel alustada müügiga?
- Kas ja palju on teil kohapealset tiimi, kuidas neid värvata ja mis kuludega on vaja arvestada?
- Piirkonnad konkureerivad investeeringute ja inimeste nimel – kuidas see enda kasuks pöörata?
- Kui pikk on Cleveroni puhul müügitsükli pikkus ja mis on oluline selle juures teha ja jälgida?
- Kes on Cleveroni ideaalne klient USAs?
- Millistele ettevõtetele sinu arvates USA turg sobib ja kus läbilöömine oleks kõige tõenäolisem?
- Mida on meil veel vaja eestlastena õppida, et USA turul paremini läbi lüüa?
- Kui suured asjad on messid teie äris? Kas teema? Kuidas messist maksimum võtta?
- Mis sa arvad, mis on võti, et Cleveron sellist innovatsiooni suudab teha ja ei ole jäänud loorberitele puhkama?
- Milline on tulevik teie valdkonnas?
- Kas ja kui palju sina LinkedIni tööriistana kasutad?
- Asjad, mida sa LinkedInis teed ja mis hästi töötavad?
MEELIS ANTONI ETTEVÕTMISED:
Cleveron: https://cleveron.com/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/meelisanton/
TIMO ETTEVÕTMISED
Podcast “Ekspordime”: https://ekspordime.ee/
Digiagentuur Lavii: https://lavii.ee/
Turunduslabor: https://turunduslabor.ee/
STUUDIO:
Maraton Studios: https://marathonstudios.ee/

Podcasti “Ekspordime” viimati lisatud saated
- #26 Meelis Anton “Kuidas Cleveron USA turgu vallutab” by Ekspordime
- #25 Aleks Koha “Kuidas Promoty kaheksas riigis 4000 kasutajani jõudis” by Ekspordime
- #24 Katrin Kiviselg – müügikoolitaja ja -coach, kes aitab start-up’idel müügisüsteeme korda seada by Ekspordime
- #23 Anneli Andersen “Kuidas jõuda norrakatega päris tehinguni?” by Ekspordime
- #22 Indrek Põldvee “Kuidas jõuda LinkedIni abiga suurema müügi ja kasumini?” by Ekspordime
- #21 Piret Ilver “Kuidas müüa sokke ja soola 30+ eririiki?” by Ekspordime
- #20 Mariliis Pikkar “Kuidas Marimo Fashion 15 riiki moekaupu ekspordib?”
- # 19 Karl Kangur “Kuidas teha edukalt affiliate turundust ja mis põhimõtteid järgida?” by Ekspordime
- #18 Kairi Kuuskor “Kuidas Bold Tuesday on müünud läbi e-poe oma tooteid 79 riiki”
- #17 Kaidi Tiitson “Kuidas Outvio SaaS tootega kiirelt kasvab ja Hispaania turult kliente sai”
- Indrek Saul “Kuidas ekspordiks õige turg valida?”
- Andrus Albi “Müügitreener, kelle kasutada on 250 000 inimese raamatumüügi ja 20 000 inimese B2B-müügi kogemus.”
- Viljo Vabrit “Kuidas Eestist rahvusvahelist agentuuri juhtida ja kasvatada?”
- Karola Karlson “Kuidas turundada väljaspool Eestit? Bolt, Scoro jt.”
- Hando Sinisalu “Kuidas müüa ja korraldada konverentse rohkem kui 30-s riigis?”