Mida kasutatud auto ostmisel eriti hoolsalt silmas peaks pidama?

47. Mida kasutatud auto ostmisel eriti hoolsalt silmas peaks pidama? by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Autosaade “Istmesoojendus” võtab sel korral vaatluse alla tehnilised lahendused, mis kasutatud auto ostmise märkimisväärselt lihtsamaks muudavad.

Sekka räägime ka sellest, kuidas USA-s püstitati taas uus rekord rannikult rannikule sõidus (ing. k. cannonball run). Sel korral on rekord aga eriti märgiline, kuna juht tegi seda ainuüksi ning rendiautoga, mida ta ka eriti huvitaval moel täiendas.

Teemaks tuleb ka kättesaamatu Lotus Evija, uus täiselektriline superauto, mis peaks olema võimeline 0-300 km/h saavutama alla üheksa sekundiga. See tähendab, et tegemist on ühe kiireima, kui mitte kõige kiirema seeriatootmisautoga, mis üldse kunagi valminud.

Lisaks räägime künnistest ja liiklusohutusest. Kuigi künnised on üks kõige paremaid viise liikluskiiruste piiramiseks ei ole nende rajamine alati autodele ja juhtidele hea. Arutame miks ja kuidas võiks paremini.

Proovisõiduautoks oli sel nädalal Ford Puma. Tegemist on sisuliselt kõrgemaks tõstetud väiksemat tüüpi Fordiga (Focus või Fiesta). Üllataval kombel on kolmesilindrilise 1.0 mootoriga auto aga sõidulusti poolest täiesti talutav. Küsimust tekitab ainult see, kas selle hinna eest on autot piisavalt ja kas selle masina ostjat huvitab see, et karakterit on sellel ehk pisut rohkem kui konkurentidel.

Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid

41. Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” podcastis räägime sel korral Kantari uuringust, kust paljastuvad eestlaste lemmikautomargid ja ka see, milliseid ajameid eelistatakse.

Räägime ka Venemaa autoturu viimastest viljadest, täpsemalt sportlikumast Lada Vesta Spordist ja SW-st. Müügiargumendid idanaabri juures on siiani naljakad, näiteks rõhutatakse reguleeritavat roolisammast või multifunktsionaalset rooli.

Võtame vaatluse alla ka Toyota Highlanderi, maasturi, mis lähitulevikus ka Eesti turule jõuab ning segmenteerub kuhugi RAV4 ja Land Cruiseri vahele. Seitse inimest mahutav sõiduk jõuab meie turule aga siiski pisut teistsugusena, kui seda näiteks USA-s müüakse.

Proovisõiduautoks oli Jeep Cherokee, sõidumasin, mis annab väga hästi edasi keskmise ameeriklase kogemust. Aga milleks seda autot tegelikult Eestis kasutada? Kas sobib see linna või maastikule? See on küsimust, mis vajab tegelikult vastust.

Nipinurgas räägib Veli põhjakaitsest, täpsemalt Raptorist, mis hiljuti tema Toyota MR-2 põhjale kantud sai. Millised on põhjakaitse variandid Eestis, kaua nende peale kandmine aega võtab ning mida ta veel selle kaalujale soovitab, kuula saatest!

Sportlike jaapanlaste teine tulemine, Passat, Golf ja Polo kaovad ajalukku

40. Sportlike jaapanlaste teine tulemine, Passat, Golf ja Polo kaovad ajalukku

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” järjekorras 40. “juubelisaade” räägib headest Jaapani sportautodest, mida juba 2021. aastal oodata on. Näha saab nii Subarusid, Nissaneid kui ka Toyotasid ja neid saab olema palju!

Kõrvale aga ka kurb uudis – tulevikus ilmselt mitmeid Volkswageni mudeleid – Polo, Passatit ja Golfi enam näha ei saa. Eestis on aga sinna veel tükk aega, kuna meil on hetkel veel elektriautodega rohkem probleeme kui sobivaid lahendusi.

Proovisõiduautona räägimegi elektriautost – Kia e-Nirost, mis on küll huvitavas elektri-crossoverite segmendis ja üpris praktiline ja mõistlik auto, kuid tekitab omanikule probleeme oma laadimisstandardiga ja vajaliku taristu Eestis puudumisega.

Samuti räägime erinevatest autoga kogunemise vormidest. Kas parklates kogunemine on juba hea mõte või tasuks sellega veel oodata ning mida arvata autokinodest ja autokontsertidest?

Ära vahetult peale koroonakriisi toodetud autot osta!

39. Ära vahetult peale koroonakriisi toodetud autot osta! by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Tasub teada, et värskelt avatud autotehastest tulevad esimesed sõidukid ei pruugi olla kõige parem ost. Saates räägime põhjustest lähemalt.

Lisaks sellele on märkimisväärsed autorendifirmade majanduslikud raskused. See tähendab, et lähitulevikus võib nii üleilmselt kui ka meil kasutatud autode hind muutuda märkimisväärselt odavamaks. See on oluline teadmine liisitud autode omanikele, keda seetõttu üks tähelepanuväärne probleem kummitab.

Proovisõiduautoks oli uue põlvkonna Volkswagen Golf, mis on järjekorras juba kaheksas. Auto sisemuses ja välimuses on tehtud suur uuenduskuur, mis jätab inimesed tõenäoliselt kahte (või isegi rohkemasse) lehte. Suure mootorivaliku ja erinevate käigukastide poolest on tegu ikka vana hea Golfiga, tõsi, saadaval on ka mitu uut jõuallikatüüpi.

Nipinurgas võtame vaatluse alla Tallinna lääneosa kõige ohtlikumad kohad ja selle, miks just seal palju õnnetusi toimub. Üldjoontes võib aga öelda, et probleemide leevendamiseks on palju ära tehtud.

Kus ja kuidas Eestis täiega kihutada saab?

38. Kus ja kuidas Eestis täiega kihutada saab? by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:

Suveilmad on peale pressimas ja ka liikluses on näha, et inimesed tahavad üha kiiremini sõita. Kus ja kuidas seda aga teha nii, et ise ja ka teised terveks jääks? Anname nõu.

Lisaks räägime sellest, millist autot üldse vaja on selleks, et oma sõidutehnikat parandama saaks minna ning mida oleks vaja silmas pidada, et rajapäev lõhkenud mootori või muude probleemidega ei tipneks.

Uudiste poolelt räägime uuest Toyota Yarise baasil ehitatud väikemaasturist Toyota Yaris Cross, mille puhul Veli on saanud rääkida Toyota inseneridega. Sekka veel puutumatust Ferrarist, mis koroonakriisis suurepärase äritulemuse on teinud ning sellest, kuidas ehitada oma tavamaasturist Lamborghini Urus.

Proovisõiduautoks oli Volkswagen T-Roc R – maastur, millel on aiste vahel sama EA888 221 kW võimsusega mootor, mis Golf R-il. Käisime seda katsetamas nii võistluslikemas tingimustes kui ka praktilise poole pealt. Samuti võrdleme seda sõidu- ja iseloomuomaduste poolelt sama grupi toodetava Cupra Atecaga.

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Veli Rajasaar.

Kuidas tänases olukorras nutikalt autot osta?

Kuidas tänases olukorras nutikalt autot osta?

Kuula:

Kirjeldus:
Kas praegu, kui riigis on kehtestatud eriolukord ja majanduses valitseb ebakindlus, on õige aeg uue laenu või liisingu võtmiseks? Sellele küsimusele vastamiseks tuleb lähtuda vajadusest ja vastutustundliku laenamise põhimõttest. Coop Panga liisingu äriliini juht Martin Ilves annab soovitusi, mis aitavad langetada uue auto ostuotsuse nutikalt.

Porsche Taycan, sportautode olevik ja tulevik

37. Porsche Taycan, sportautode olevik ja tulevik by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordne “Istmesoojenduse” saade on pühendatud sportautodele ning seda nii uudiste, proovisõidu kui ka nipinurga arutelu kohapealt.

Esiteks uudised – Porschel on suurepäraseid uudiseid selles vallas, mis puudutavad manuaalkäigukaste 911 mudelitel. Ja mis parim, kõik muudatused on tasuta! Sinna kõrvale aga ka väga kurbasid uudiseid sportlike sedaanide fännidele – Lexuse GS seeria on suremas ning seda juba selle aasta käigus.

Elektriautode vallas on samuti infot, mis kõrvu kikitama paneb. Hiinlased on väidetavalt maha saanud tahkisakuga autoga, tehnoloogia, mille puhul on juba pikka aega räägitud, et see on elektriautode tulevik. Seejuures väidetakse, et siiani kallis tehnoloogia on autosse jõudnud täiesti mõistliku hinnaga.

Need uudised sport- ja elektriautode vallast seob ideaalselt kokku meie proovisõiduauto Porsche Taycan, mis on täiesti uskumatu sõidumasin ja seda mitmes vallas. Veel kordi kiirem kui “tavaporsche”, samas aga praktilisem ning isegi kaunim.

Viimaseks aruteluteemaks on see, kas on tänapäevased sportlikumad masinad ehk muutunud liialt jõuliseks, et nendest üldse midagi kätte saada? Kuidas masina sooritusvõime tipuni jõuda ning kas see üldse on vajalik?

Kas kriis vähendab meie autode väärtust? Eksperdid kommenteerivad.

36. Kas kriis vähendab meie autode väärtust? Eksperdid kommenteerivad. by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordne “Istmesoojendus” võtab vaatluse alla kasutatud autode väärtuse praegusel ajal. Ameerikast on juba esimesed märgid, et autode hinnad ja seega ka väärtus on kõvasti kukkumas, millised on trendid kodumaal. Küsisime kolmelt eksperdilt, kellest üks meil ka stuudios külas käis ja autoturgu ja hetkel esindustes toimuvat põhjalikumalt analüüsida aitas.

Kõrvale loomulikult uut ja meelierutavat autojuttu. Hyundai N-seeria masinad on ühed viimaste aastate kõige meeldivamad üllatused nende jaoks, kellele meeldib kiirelt sõita. Hyundai jätkab kuuma raua tagumist ning plaanib lähiajal meieni tuua veel kaks sõidukit, millel N tähis esivõre küljes. Räägime, millega on tegu.

Proovisõiduautoks oli sel nädalal Renault Captur – Kadjari väikevend, mille sõidukogemus on väga sarnane. Suurepärase hinnaklassiga auto, millel on küll mõningad omad kiiksud kuid ka terve hulk positiivseid ja ootamatuid üllatusi.

Saatejuhid on Jan-Matthias Mandri ja Veli Rajasaar.

Maailma aasta auto on valitud, aga meie võime sellest vaid und näha

35. Maailma aasta auto on valitud, aga meie võime sellest vaid und näha by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Vaatamata keerulisele olukorrale on nüüd kõige-kõigem automaailma tiitel välja antud ja maailma aasta auto on valitud. Selleks on Kia Telluride – võtame täpsemalt vaatluse alla, mis sõidumasinaga tegu on ning räägime ka teistest kategooriatest.

Lisaks räägime eriolukorra-aegsetest liiklusnumbritest, joobes juhtidest ja avariidest. Kas olukord on parem või halvem? Kõrvale vaatleme nädalavahetuse juhtumit, mis puudutas eriolukorras tegemata jäänud tehnoülevaatust. Kas politseinikud päriselt keeravad selliste asjade eest või on meil PPA inimeste suhtumine väga inimlik?

Praegusel ajal, kus taevast võib tulla isegi pussnuge, anname nõu, kuidas oma klaasipuhastajatega sina peal olla. Kas tuleks neid vahetada iga korralise hoolduse ajal või saaks läheneda ka mõistlikumalt? Ja kuidas üldse teada, millised puhastid autole sobivad?

Kuna proovisõiduautode hankimisega on praegu keerulised ajad, siis räägime selle asemel Toyota RAV4-st, millel hiljuti täitus kõigi põlvkondade peale 10 miljonit müüdud autot. See on eeskujulik number. Mõtiskleme, miks just RAV4 selliste numbriteni jõudnud on ja kuhu edasi.

Koroonakriisist võib ka võita: tootjad pikendavad garantiid

34. Koroonakriisist võib ka võita: tootjad pikendavad garantiid by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Häid uudiseid Korea autode omanikele – koroonaviirus tõotab nende autode garantiisid pikendada. Tõsi, mitte ülemäära, kuid raskel ajal on abiks seegi.

Lisaks räägime saates taas Eesti autoturust, suuresti perspektiividest, mis aruteludes eelmise saate kuulajate ja kommenteerijatega välja koorusid. Tundub, et praegu pole asjad automüüjatel veel ülemäära hullud, aga see on loomulikult vana rasva peal liu laskmine.

Räägime ka Volvo elektriautode divisjoni Polestari uusimast sõidumasinast Polestar Precept. See tekitab küsimuse – kuidas on võimalik, et elektriautode turg üldisele suundumusele linnamaastureid vorpida niivõrd vastu ujub ning kaunid kupeed või sedaanid on selles turuosas täiesti okei nähtus?

Lisaks räägib Veli sellest, milline on tegelikult autoajakirjaniku elu – kuidas sünnivad ülevaated, mis vahe on arvustusel ja sisuturundusel ning räägib sellest, kuidas tema end lugeja jalavarjudesse asetab. Valearusaamasid selles vallas on palju ning seetõttu on teema täitsa kuulamist väärt.

Lõppeks räägime tärkavast kevadest – loomad, linnud ja kõik muud olendid on taas ärkamas ja seega ka teedele jõudmas. Vaatleme liikluspiiranguid ja anname pisut nõu, kuidas mitte rändavaid konnasid lömaks sõita.