Politseinik: mitmed eestlased ei oska vilkureid nähes üldse käituda

57. Politseinik: mitmed eestlased ei oska vilkureid nähes üldse käituda by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” saates on täna külas staarpatrullpolitseinik Darvy Kõdar, kellega räägime alarmsõitudest. Kõdar räägib sellest, kuidas käituda tuleks, kui vilkuritega sõidukit näha ning vaatame ka videonäiteid elust enesest, kuidas tuleks ja ei tuleks käituda.

Lisaks räägime kahest heliga seotud tehnoloogilisest uuendusest – Jaguar Land Roveri aktiivsest mürasummutussüsteemist, mis peaks sõitjateruumi vaikseks muutma ja Škoda äpist, millest oleks kasu igale Facebooki autogrupi hobidiagnostikule. Nimelt laseb äpp auto probleeme diagnoosida heli järgi.

Ka arutame prantslaste heitmepõhise automaksu teemadel ja mõtiskleme, kuidas see sportautode arengule ning Euroopa ja Eesti autoturule võiks mõjuda.

Proovisõiduautoks oli Ford Kuga, mis peegeldabki ilmselt üpris hästi seda, kuhu Euroopa autoturg liikumas on. Autol on mitmeid ajameid ja mõistlikud hinnad. Aga kas päriselt võiks ka seda igapäevaliikurina kasutada või on see liiga igav?

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Veli Rajasaar.

Kuidas Eestis roolimobiilikuid püütakse? Millised on tulevikuplaanid?

ERISAADE | Kuidas Eestis roolimobiilikuid püütakse? Millised on tulevikuplaanid?

Kuula:

Kirjeldus:
Istmesoojenduse esmakordses erisaates räägime Roolis ei loe projekti raames PPA juhtivkorrakaitseametniku Sirle Loigoga, keda tuntakse ka “Eesti liikluse emana”. Sel korral räägime kõrvalistest tegevustest.

Kuidas paistab Eestis roolimobiiliklusega olevat – kas viimastel aastatel ning erinevate kampaaniate toel on situatsioon paremaks läinud? Mis aga toimub jalgratturite ja tasakaaluliikurite rindel? Karistused on seni samade rikkumiste eest palju leebemad olnud – kas see võib muutuda?

Seni on nii Maanteeameti kui PPA fookus suuresti sõidukiirusel kui peamisel õnnetuse tagajärgi raskendaval teguril olnud, kuid kas on loota sarnast fookust ja väljajuurimist ka kõrvaliste tegevuste osas?

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Veli Rajasaar.

Lahtiste autoakentega sõitmine võib tappa

50. Lahtiste autoakentega sõitmine võib tappa by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” 50. juubelisaade räägib teadusuuringust, mis teeb selgeks selle, kui halb on inimeste tervisele tegelikult lahtiste akentega sõitmine.

Räägime ka sellest, kuidas Hyundai aktiivne edasitung jätkub. Kui eelmisel korral rääkisime Hyundai luksusbrändist Genesis, mis Euroopa poole teel on, siis sel korral on hoopis uudiseid elektriautode maailmast. Ioniqu nimeline alambränd on sündinud ning esimesed kolm autot juba planeeritud.

Veli räägib Jaapani autode kogunemisest, kus ta käis ja sellest, milliseid imemasinaid ta seal nägi. Kas selliseid kogunemisi saab sel aastal veel olema ja millised need olengud võiksid olla?

Proovisõiduauto oli samuti jaapanlane, täpsemalt Nissan e-NV200 elektrikaubiku põhjal rajatud show-auto, mis pärineb 2016. aastast. Ühendkuningriigist pärit sõidumasinal on pardal mobiilne kontor. Kas seal reaalne töötegemine võiks ka võimalik olla?

Nipinurgas arutleme liiklejate omavaheliste suhete üle. Kas jalakäija peaks mõtlema ka autojuhile või on see vaid ühepoolne suhe, kus kogu vastutus lasub autojuhil? Lisaks mõtiskleb Veli suunatulede üle – kas on ehk mingeid võimalusi veel, kuidas neid lisaks praegustele kasutada?

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Veli Rajasaar.

1000 hobujõuline elektri-Hummer, Hyundai luksusbränd tuleb Euroopasse

49. 1000 hobujõuline elektri-Hummer, Hyundai luksusbränd tuleb Euroopasse by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordne saade võtab vaatluse alla muutused autoturul – mõned mudelid on kadumas, kuid palju huvitavat on peale tulemas.

Esiteks räägime Subaru BRZ ja Toyota GT86 tandemist, mis vähemalt oma praegusel kujul koha ajalooraamatutes leiab. See on aga pigem hea uudis, kuna oodata on uut tulemist ja seda kõvasti paremal moel.

Uudiseid tuleb ka Ameerikast. Hummer on tegemas tagasitulekut, kuid seda väga mitte-hummerlikul viisil. Nimelt plaanitakse elektripikapi, millel on väga omapärane katus. Pole ilmselt see, mida klassikalised Hummeri-fännid ootavad, aga huvitav nähtus sellegipoolest. Eriti kui vaadata jõu- ja kiirendusnumbreid.

Genesis – Hyundai luksusbränd on pikemat aega rääkinud sellest, et tahaks sarnaselt sõsarmargile Euroopat vallutama tulla. Nüüd on ka mõned vihjed selle kohta, et see võiks toimuda. Kas see on soovmõtlemine või on Lõuna-Korea luksusbrändi tõesti varsti ka meil näha?

Proovisõiduautoks oli paljukiidetud Renault Zoe. Tegemist on mõistliku elektriautoga, mis on ka väga hea sõiduulatusega. Kuid kas ainult sellest piisab, et automaailma päriselt raputada ja elektriautodele võidukäik tagada?

Nipinurgas räägime sellest, kuidas oma kliimaseadet või konditsioneeri õigesti kasutada. Lisaks veel mõtiskleme, kas on ehk mingeid olukordigi, kus seda ei peaks üldse tegema?

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Veli Rajasaar.

Koroonakriisi mõjud: Mercedes-Benz keskendub kaubikutele, Mitsubishi tõmbub Euroopast välja

48. Koroonakriisi mõjud: Mercedes-Benz keskendub kaubikutele, Mitsubishi tõmbub Euroopast välja by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Seekordne “Istmesoojendus” võtab vaatluse alla paar olulist muudatust, mis seoses koroonaviiruse ja muutunud majandusolukorraga automaailmas toimuvad. Üks autotootja tõmbub näiteks Euroopast üldse välja, teine keskendub praegusest sootuks teistsugustele sõidukitele.

Lisaks räägime elektriautodest, täpsemalt ühest nende eripärast. Kuigi elektriauto hoolduskulud on madalamad kui sisepõlemismootoriga autodel, siis rehvid on neil omapärased ja see tähendab, et ka pisut kallimad. Kuidas täpselt elektriautole rehvi valida, sellest räägimegi.

Proovisõiduautoks oli Honda Jazz, mis esmakordselt on saadaval hübriidajamiga. Tegemist on äärmiselt praktilise autoga, mille puhul olime väga üllatunud, et saime ligidale väljalubatud kütusekulule. Praktilisuse poolt on ka teisi suuri plusse, kuid ka üks väike mõttekoht, mis nina kirtsutama paneb.

Nipinurgas räägime sellest, kuidas auto (varu)osi tellida, neid tuvastada ja valida. Räägime, kuidas saada ligipääsu autode remondimanuaalidele ja leida oma autole sobivaid tuuning-osi. Siinkohal on toeks Veli kogemus tema MR-2ga.

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Veli Rajasaar.

Mida kasutatud auto ostmisel eriti hoolsalt silmas peaks pidama?

47. Mida kasutatud auto ostmisel eriti hoolsalt silmas peaks pidama? by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Autosaade “Istmesoojendus” võtab sel korral vaatluse alla tehnilised lahendused, mis kasutatud auto ostmise märkimisväärselt lihtsamaks muudavad.

Sekka räägime ka sellest, kuidas USA-s püstitati taas uus rekord rannikult rannikule sõidus (ing. k. cannonball run). Sel korral on rekord aga eriti märgiline, kuna juht tegi seda ainuüksi ning rendiautoga, mida ta ka eriti huvitaval moel täiendas.

Teemaks tuleb ka kättesaamatu Lotus Evija, uus täiselektriline superauto, mis peaks olema võimeline 0-300 km/h saavutama alla üheksa sekundiga. See tähendab, et tegemist on ühe kiireima, kui mitte kõige kiirema seeriatootmisautoga, mis üldse kunagi valminud.

Lisaks räägime künnistest ja liiklusohutusest. Kuigi künnised on üks kõige paremaid viise liikluskiiruste piiramiseks ei ole nende rajamine alati autodele ja juhtidele hea. Arutame miks ja kuidas võiks paremini.

Proovisõiduautoks oli sel nädalal Ford Puma. Tegemist on sisuliselt kõrgemaks tõstetud väiksemat tüüpi Fordiga (Focus või Fiesta). Üllataval kombel on kolmesilindrilise 1.0 mootoriga auto aga sõidulusti poolest täiesti talutav. Küsimust tekitab ainult see, kas selle hinna eest on autot piisavalt ja kas selle masina ostjat huvitab see, et karakterit on sellel ehk pisut rohkem kui konkurentidel.

Selge pilt: nüüd on teada, mis on kvaliteetseim auto

45. Selge pilt: nüüd on teada, mis on kvaliteetseim auto by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” 45. osa võtab vaatluse alla ühe märgilise kvaliteediuuringu ja kõrvutab seda teise samasugusega. Nii saamegi lõpuks päris hea ülevaate, mis on hetkel uutest autodest kvaliteetseim automark.

Lisaks räägime jalgratturitest ühissõidukirajal – kas tegemist on hea lahendusega või pigem suure riski ja ohuga? Milline kogemus on teistes maailma riikides?

Üks huvitav auto on (loodetavasti) tulemas – Nikola Badger. See huvitav masin tuleb vähemalt kahes seades ning ka rahastamismudel on võrdlemisi innovatiivne. Jokkerina varrukas on veel asjaolu, et käed on loodud ühe saladusliku autotootjaga.

Proovisõiduautoks oli sel nädalal Kia XCeed PHEV, mis oma sõiduomadustelt erineb päris kõvasti oma pistikuta nõbust. Kuid mainimata ei saa jätta ka hinnalipikut, mis tegelikult tähendab, et kui tahta see osta, tuleb oma harjumused väga selgelt läbi mõelda.

Nipinurgas räägime juhiabidest ja sellest, milline võiks olla nende roll tõsiste liiklusõnnetuste puhul. Kas Laagna tee õnnetuse puhul oleks võinud juhiabid olukorda leevendada? Millisel määral?

Saatejuhtideks on Jan-Matthias Mandri ja Uku Tampere.

Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid

41. Vaata, kas oled keskmine eestlane! Just need on eestlaste lemmikmargid ja ajamid by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” podcastis räägime sel korral Kantari uuringust, kust paljastuvad eestlaste lemmikautomargid ja ka see, milliseid ajameid eelistatakse.

Räägime ka Venemaa autoturu viimastest viljadest, täpsemalt sportlikumast Lada Vesta Spordist ja SW-st. Müügiargumendid idanaabri juures on siiani naljakad, näiteks rõhutatakse reguleeritavat roolisammast või multifunktsionaalset rooli.

Võtame vaatluse alla ka Toyota Highlanderi, maasturi, mis lähitulevikus ka Eesti turule jõuab ning segmenteerub kuhugi RAV4 ja Land Cruiseri vahele. Seitse inimest mahutav sõiduk jõuab meie turule aga siiski pisut teistsugusena, kui seda näiteks USA-s müüakse.

Proovisõiduautoks oli Jeep Cherokee, sõidumasin, mis annab väga hästi edasi keskmise ameeriklase kogemust. Aga milleks seda autot tegelikult Eestis kasutada? Kas sobib see linna või maastikule? See on küsimust, mis vajab tegelikult vastust.

Nipinurgas räägib Veli põhjakaitsest, täpsemalt Raptorist, mis hiljuti tema Toyota MR-2 põhjale kantud sai. Millised on põhjakaitse variandid Eestis, kaua nende peale kandmine aega võtab ning mida ta veel selle kaalujale soovitab, kuula saatest!

Sportlike jaapanlaste teine tulemine, Passat, Golf ja Polo kaovad ajalukku

40. Sportlike jaapanlaste teine tulemine, Passat, Golf ja Polo kaovad ajalukku

Kuula:

Kirjeldus:
“Istmesoojenduse” järjekorras 40. “juubelisaade” räägib headest Jaapani sportautodest, mida juba 2021. aastal oodata on. Näha saab nii Subarusid, Nissaneid kui ka Toyotasid ja neid saab olema palju!

Kõrvale aga ka kurb uudis – tulevikus ilmselt mitmeid Volkswageni mudeleid – Polo, Passatit ja Golfi enam näha ei saa. Eestis on aga sinna veel tükk aega, kuna meil on hetkel veel elektriautodega rohkem probleeme kui sobivaid lahendusi.

Proovisõiduautona räägimegi elektriautost – Kia e-Nirost, mis on küll huvitavas elektri-crossoverite segmendis ja üpris praktiline ja mõistlik auto, kuid tekitab omanikule probleeme oma laadimisstandardiga ja vajaliku taristu Eestis puudumisega.

Samuti räägime erinevatest autoga kogunemise vormidest. Kas parklates kogunemine on juba hea mõte või tasuks sellega veel oodata ning mida arvata autokinodest ja autokontsertidest?

Ära vahetult peale koroonakriisi toodetud autot osta!

39. Ära vahetult peale koroonakriisi toodetud autot osta! by Istmesoojendus

Kuula:

Kirjeldus:
Tasub teada, et värskelt avatud autotehastest tulevad esimesed sõidukid ei pruugi olla kõige parem ost. Saates räägime põhjustest lähemalt.

Lisaks sellele on märkimisväärsed autorendifirmade majanduslikud raskused. See tähendab, et lähitulevikus võib nii üleilmselt kui ka meil kasutatud autode hind muutuda märkimisväärselt odavamaks. See on oluline teadmine liisitud autode omanikele, keda seetõttu üks tähelepanuväärne probleem kummitab.

Proovisõiduautoks oli uue põlvkonna Volkswagen Golf, mis on järjekorras juba kaheksas. Auto sisemuses ja välimuses on tehtud suur uuenduskuur, mis jätab inimesed tõenäoliselt kahte (või isegi rohkemasse) lehte. Suure mootorivaliku ja erinevate käigukastide poolest on tegu ikka vana hea Golfiga, tõsi, saadaval on ka mitu uut jõuallikatüüpi.

Nipinurgas võtame vaatluse alla Tallinna lääneosa kõige ohtlikumad kohad ja selle, miks just seal palju õnnetusi toimub. Üldjoontes võib aga öelda, et probleemide leevendamiseks on palju ära tehtud.